Historical evolution of the discipline History of Philosophy in the Bachelor's Degree in Education Marxism-Leninism and History (Original).
Keywords:
discipline History of Philosophy; conception of the didactic organization of the content of the History of Philosophy; the methodological work with the skills in the History of PhilosophyAbstract
The discipline History of Philosophy contributes to the development of the student's self-awareness by offering a theoretical instrument for the understanding of the significance of scientific advances in the progress of culture, which allows him/her to base the dialectical unity of the conception of the world. It has been present throughout the existence of the Bachelor's Degree in Education. Marxism Leninism and History; however, the study of this particular form of knowledge as a teaching discipline, especially its historical evolution, has been insufficient. The aim of this article is to reflect on the historical evolution of the History of Philosophy in the aforementioned specialty, so as to reveal the various transformations produced in it as part of the Social Sciences.
Downloads
References
Casañas, M. (2009). Programa de la asignatura Historia de la Filosofía I. Pueblo y Educación.
Ministerio de Educación (2010). Programa de la disciplina Corrientes Filosóficas Contemporáneas. Pueblo y Educación.
Ministerio de Educación (2011). Programa de la disciplina Historia de la Filosofía. Pueblo y Educación.
Ministerio de Educación (2010). Programa de disciplina Historia de la Filosofía. Pueblo y Educación.
Ministerio de Educación Superior. (2016). Modelo del profesional de la carrera Licenciatura en Educación. Marxismo leninismo e Historia. Pueblo y Educación.
Izaguirre, R. (2012, 12 de octubre). Enseñar filosofía y enseñar a filosofar. Ponencia en el evento SIDERU, UCP “Blas Roca Calderío”, Granma, p.p. 2-19
Ministerio de Educación (2009). Orientaciones metodológicas acerca de la creación de la carrera Licenciatura en Educación Marxismo Leninismo e Historia. Pueblo y Educación.
Montes de Oca, R. (2015). La Disciplina Historia de la Filosofía en la formación del profesional de la educación de Marxismo Leninismo e Historia [presentación electrónica]. Reunión nacional de las disciplinas Marxismo Leninismo e Historia de la Filosofía, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Frank País García”, Santiago de Cuba. https://uo.edu.cu/index.php/mys/presentacion/download/1281/1276/4568