¿Connotar o denotar? Filosofía del lenguaje y comunicación científica en tesis doctorales de ciencias pedagógicas (Ensayo).

Authors

  • Rafael Claudio Izaguirre Remón Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Investigador Titular. Universidad de Granma. CUBA.
  • Mariela María Martínez Roselló Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Universidad de Granma. CUBA.
  • Emilio Alberto Yong Chang Profesor Universidad Técnica Estatal de Quevedo. Ecuador.

Abstract

Is characterized a current problem of communication of the results of scientific research that insist on the indiscriminate use of the term connotation when referring to traits and qualities that emerge from systemic relationships, around which communicative situations are defined that respond to questions of the philosophy of language and its role in the epistemic construction of a doctoral thesis.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2022-10-15

Issue

Section

Artículos

How to Cite

¿Connotar o denotar? Filosofía del lenguaje y comunicación científica en tesis doctorales de ciencias pedagógicas (Ensayo). (2022). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 18(4), 110-127. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/3534

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>