Task types on reading comprehension for proficiency test in English for undergraduate students in Cuba (Original).

Autores

Palavras-chave:

tasks, reading comprehension, proficiency, english.

Resumo

This article provides information and practice on the task types undergraduate students will come across in the proficiency reading test in English language. An explanation of each task type is followed by some guidelines that give students the opportunity to practice the skills needed to complete the task, and help them to develop strategies for completing these tasks in the test. This proposal is used as a didactic material for non-philologists undergraduate students in their self-preparation to achieve the necessary competence in this skill to overcome the graduation requirement (A2) and being formed as competent professionals. It has been implemented by the Language Center of the Universidad de Granma since 2020-2021, and it constitutes a suitable material for distance learning.

Downloads

Os dados de download ainda não estão disponíveis.

Biografia do Autor

  • Ana Velia Domínguez León, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

    Licenciada en Lengua Inglesa con Segunda Lengua Extranjera. Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesora Titular. Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

  • Maritza Núñez Arévalo, Universidad de Matanzas. Matanzas. Cuba.

    Licenciada en Educación en la especialidad de Inglés. Especialista en Docencia Universitaria. Profesora Auxiliar. Universidad de Matanzas. Matanzas. Cuba.

  • María de los Ángeles Olivera Amaro, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

    Licenciada en Educación en la especialidad Ingles. Profesor Instructor. Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

  • Danelys Pérez Sutil, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.
    Licenciada en Educación en la especialidad de Inglés. Profesor Asistente. Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

Referências

Aguilera, Y., Serrano, R., Corredera, C. (2021). Metodología para la expresión escrita en el aprendizaje y adquisición del inglés. REDEL. Revista Granmense de Desarrollo Local, 5 (1), 275-284. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2288

Biggerton, P. (2012). IELTS. The Complete Guide to Academic Reading. Godiva Books. https://es. scribd.com

Carrazana, A., Álvarez, M., Núñez, P. (2021). Desarrollo de la expresión escrita en idioma inglés como segunda lengua: una necesidad social para las universidades cubanas. REDEL. Revista Granmense de Desarrollo Local, 5 (3), 160-174. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2686

Council of Europe. (2002). The Common European Framework of Reference for Languages. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, Subdirección General de Cooperación Internacional. http://uk.cambridge.org/elt

Domínguez, A. (2014). Dinámica académica intertextual en idioma inglés para estudiantes no filólogos. Tesis presentada en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Ciencias Pedagógicas ¨Blas Roca Calderío¨, Manzanillo, Cuba.

Domínguez, A., Núñez, M., Montano, I. (2022). Evolución histórica del proceso de enseñanza-aprendizaje de la comprensión lectora en inglés con fines académicos. Roca. Revista científico-educacional de la provincia Granma, 18 (1), 549-567. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2889

Domínguez, A., Núñez, M., Olivera, M. (2023). Generalization of the methodology for training students in reading comprehension in English. Roca. Revista científico-educacional de la provincia Granma, 19 (2), 182-195. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/3922

Evans, M (2009). How to pass your exams. How to Content. http://www.howtobooks.co.uk

McCarter, S. y Ash, N. (2001). Improve your IELTS Reading skills with Answer Key. https://b-ok.org

Núñez, M; Domínguez, A; Morales, T. (2022). Alternative for teaching English and preparing students for certification. Roca. Revista científico-educacional de la provincia Granma, 18 (1), 226-244. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2899

Pérez, D., Carrazana, A. (2022). Curso intensivo para desarrollar la habilidad de expresión escrita en Inglés a un nivel A2. REDEL. Revista Granmense de Desarrollo Local, 6 (4), 181-192. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/3640

Taylor, J., Wright, J. (2017). IELTS Advantage Reading Skills. https://b-ok.org

Van Geyte, E. (2011). Reading for IELTS. https://collinselt.com

Publicado

2024-07-10

Edição

Seção

Artículos

Como Citar

Task types on reading comprehension for proficiency test in English for undergraduate students in Cuba (Original). (2024). Revista científico-Educativa Da província De Granma, 20(4), 224-245. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/4623

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)