Emerging trends in consumer financial behavior: a comprehensive analysis of the last decade (Original).
Keywords:
consumer behavior; emerging trends; technology; sustainability; personalization; brand experiencesAbstract
The analysis of emerging trends in consumer behavior over the last decade reveals a significant evolution in preferences and purchasing decisions. The growing influence of technology, environmental awareness, and personalized experiences stands out as key factors. Digitization has transformed how consumers research and acquire products, while sustainability has become a central criterion in their choices. The demand for personalized experiences and emotional connection with brands has also driven notable changes in the market dynamics. This comprehensive analysis provides a holistic insight into the forces driving emerging trends, offering businesses a solid framework to adapt and anticipate the changing expectations of consumers.
Downloads
References
Abdul, B. C., Rodríguez, L. M. R., & Carrión, E. L. G. (2020). Comportamiento del mercado digital respecto a la moda sostenible: Estudio de caso de influencers españolas. Revista Venezolana de Gerencia, 25(92), 1559-1582. https://produccioncientificaluz.org/index.php/rvg/article/view/34281
Briand, L. M. (2020). El comportamiento de los consumidores ante las innovaciones alimentarias [Tesis de grado, Universidad Pontificia de Comillas]. https://repositorio.comillas.edu/xmlui/handle/11531/37485
Duque, P., & Duque, E. J. (2022). Tendencias emergentes en la literatura sobre el compromiso del cliente: un análisis bibliométrico. Revista Estudios Gerenciales, 38(162), 120-132. https://doi.org/10.18046/j.estger.2022.162.4528
Gallegos, C., & Taddei, I. C. (2022). Controversia sobre la racionalidad en el comportamiento del consumidor. Revista Interdisciplina, 10(27), 203-224. https://doi.org/10.22201/ceiich.24485705e.2022.27.82152
Gonzáles, L. Y., & Vásquez, G. E. (2022). Factores culturales, sociales, personales y psicológicos que influyen en el comportamiento del consumidor de alimentos orgánicos en Lima Metropolitana durante la pandemia de Covid-19. Pontificia Universidad Católica del Perú. https://tesis.pucp.edu.pe/repositorio/handle/20.500.12404/22233
Ku, P. C. (2019). Análisis de las tendencias del consumo de la quinua y exportación al mercado de los Estados Unidos [Tesis de Maestría, Facultad de Ciencias Contables]. cybertesis.unmsm.edu.pe/handle/20.500.12672/11823
Lalaleo, A., Bonilla, D. M., & Robles, R. E. (2021). Tecnologías de la Información y Comunicación exclusivo para el comportamiento del consumidor desde una perspectiva teórica. RETOS. Revista de Ciencias de la Administración y Economía, 11(21), 147-164. https://doi.org/10.17163/ret.n21.2021.09
López, D. C., & Terán, M. M. (2020). Análisis de los factores que influyen en la intención de compra online. Vincula Tégica, 1377-1385.
Lyu, D., & Mañas, L. (2023). Tendencias emergentes en'neuromarketing': análisis Bibliométrico con CiteSpace (2017-2021).
Mendoza, N., Milena, L., & Morales, W. (2022). Una mirada a la brecha entre actitud y comportamiento del consumidor en la economía circular. Revista Tendencias, 23(1), 372-394. https://doi.org/10.22267/rtend.222301.194
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Roca. Scientific-educational publication of Granma province.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

































