Educative impact of the communitary project Blanquizal-Vuelta del Caño.

Authors

  • Yumila Pupo Cejas
  • Victoria Elvira Torres Moreno
  • Joel López Rodríguez

Keywords:

cultural promotion, educative guidance, professional competencies

Abstract

This article is aimed at showing some possible ways of preserving and developing cultural manifestations in the rural communities by means of educative promotional actions performed by the students, under the guidande of teachers, putting into practice the results of their scientific research accomplishments. The project materialized the relation theory and practice in the university processes such as those of academic, work-related and investigative types. This enabled the students to get inside the essence of their profession, in this case the fields of pedagogy-psychology.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arés Muzio, P. (2010). La familia cubana : realidades y proyecciones. La Habana: Pueblo y Educación.
Arés Muzio, P. (1987). Mi familia es así. La Habana: Pueblo y Educación.
Castillo, J (2006). Discapacidad y su atención: Un acercamiento al diagnóstico y su atención.La Habana. Ed. Senesex.
Collazo, B., Puentes, M. (1992). La orientación en la actividad pedagógica. La Habana: Pueblo y Educación.
Fernández, A. y Brito Perea, P ( 2006) La orientación familiar y comunitaria. Texto básico. La Habana: Pueblo y Educación.
CD de la Licenciatura en Educación: Carrera Pedagogía – Psicología. (2006).
Colectivo de autores. (). Orientación educativa Parte I y II. La Habana: Pueblo y Educación.
García, A. (2003). Consideraciones a tener en cuenta para el desarrollo de la función orientadora a la familia desde nuestras instituciones educacionales. Artículo de la Tesis en opción al grado científico de doctor en Ciencias Pedagógicas. En soporte digital. Holguín.

Published

2016-05-25

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Educative impact of the communitary project Blanquizal-Vuelta del Caño. (2016). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 12(2), 21-28. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/1417

Most read articles by the same author(s)