The logical systematization dimension of the Software Engineering I content of the Computer Engineering career (Original).

Authors

Keywords:

subject Software Engineering I; logical systematization; teaching-learning; dimension.

Abstract

The article presents a scientific result obtained by the authors in the R&D Project "The teaching-learning process in virtual environments in teacher training". The objective was to theoretically argue the dimension of logical systematization of the content of the Software Engineering I subject of the Computer Engineering career at the University of Granma. It was a theoretical investigation, from a qualitative approach of type: observational, analytical and prospective. The results obtained can be applied in the teaching-learning process of the Software Engineering I subject and make it possible to raise the quality of the career professional's training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Grettel Susel Incencio Piñeiro, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

    Ingeniero en Ciencias Informáticas. Doctor en Ciencias de la Educación. Profesor Auxiliar. Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

  • Lisbet Milagros Guerra Cantero, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

    Ingeniero en Ciencias Informáticas. Doctor en Ciencias de la Educación. Profesor Auxiliar. Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

  • Wilfredo Urquiza Humara, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

     Licenciado en Educación en la Especialidad de Física y Astronomía. Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

References

Cataldi, Z., Lage, F., Pessacq, R., & García, R. (2007). Metodología extendida para la creación de software educativo desde una visión integradora. Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, 2(1). https://www.relatec.unex.es/article/view/11

Barrueco, L. (2008). Metodología para el proceso de elaboración de Software Educativo en los Institutos Superiores Pedagógicos [Tesis de doctorado]. Centro de Estudios de Software Educativos “SoftEE”, Granma, Cuba.

Lissabet, J. (2018). Caracterización gnoseológica del proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura Matemática en la escuela primaria multigrado cubana. Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores, 5(2).

Majmutov, M. (1983). La enseñanza problémica. Editorial Pueblo y Educación.

Ministerio de Educación Superior. (2017). Plan de estudio E. Carrera Ingeniería Informática. Ministerio de Educación Superior.

Published

2024-03-01

Issue

Section

Artículos

How to Cite

The logical systematization dimension of the Software Engineering I content of the Computer Engineering career (Original). (2024). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 20(2), 267-285. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/4414