Alternative for the Treatment of the Components of the Spanish Language at the Primary Educational Level. (Original)

Authors

Keywords:

alternative; Spanish language; components; education level; primary

Abstract

The teaching of the Spanish language in the primary educational level  is supported by the following conceptions: Philosophical, psychological, pedagogic and didactic; its beginnings and following intellectual Cubans' ideas that have enriched the practice, that pupils become efficient communicators and they achieve the development of orality, once they guarantee promoting teachers, to motivate and to increase the power of the development of the activity, so that they favor the active search of knowledge, you arouse interests and motivations for what's new, without forgetting sentiments, moral values and personal pleasures that make possible a general integral culture proposes . For the sake of offering an alternative to the teachers more for the didactic conception methodological of the Spanish language in the level encounters the work, offering suggestions for the correct treatment to the components, as from the most present-day positions for Spanish's National Subcommittee.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Mayelín del Rosario Fajardo Vázquez, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Master en Ciencias Pedagógicas. Prof. Auxiliar.

  • Llanelys de los Angeles Guerra Torres, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Master en Ciencias Pedagógicas. Asistente.

  • Yamisol Espinosa Tamayo, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Master en Ciencias Pedagógicas. Prof. Auxiliar.

References

Arias, G. y otros. (2012). Cartas al maestro. Español 9. Hablemos sobre la diversidad textual en la escuela primaria. La Habana: Pueblo y Educación.
Domínguez, I. (2011). La enseñanza de la redacción, algunos apuntes necesarios. La Habana: Pueblo y Educación.
Jiménez, M. (2012). Propuesta metodológica para orientar la autorregulación del proceso de construcción de textos escritos. En tesis en opción al grado científico de doctor en Ciencias Pedagógicas. La Habana.
López, J. A. (2012). Los desafíos del lector postmoderno. hacia una tipología de lectores desde el escritor, en leer en el siglo XXI. Selección de Leticia Rodríguez Pérez. Colección crítica. La Habana: Gente Nueva.
Maggi, B. (2008). Antología de ensayos. La Habana: Letras cubanas.
Marrero, H., Rodríguez, J. y Bermúdez, E. (2019). Orientaciones Metodológicas Lengua Española. Tercer grado. La Habana: Pueblo y Educación
Rodríguez, L., Balmaseda, N. O. y Abello, A. (2012). Nueva Ortografía para todos. La Habana: Pueblo y Educación.
Rodríguez, L. (2012). Leer en el siglo XXI. La Habana: Pueblo y Educación.
Roméu, A. (2011). Normativa. Un acercamiento desde el enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural. La Habana: Pueblo y Educación.
Sales, L. M. (2004). Comprensión, análisis y construcción de textos. La Habana: Pueblo y Educación.

Published

2021-12-15

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Alternative for the Treatment of the Components of the Spanish Language at the Primary Educational Level. (Original). (2021). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 18(1), 431-446. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2926

Most read articles by the same author(s)