Didactic alternative to evaluate for practical pre-professional competitions in Ecuador (Original).
Abstract
The article results from a thesis in option to Master Of Science's scientific grade Pedagogic. It is supported in the results of a diagnosis based on facts and an epistemological analysis, that they allowed identifying like scientific problem: Insufficiencies for the checking of the learning in situations of the pre-professional practice, the fact that the assessment of the achievements in the professional acting at the labor scenes from the profile of the graduate one belonging to the Race Licenciatura in Contabilidad, and Auditoría, at Quevedo's Technical State-Owned University limit. The objective is to propose didactics, the structuring of the competition as an alternative: Applying laws and the regulations at the companies, so that they make easy the step and the countable handling of efficient and efficacious way.
Downloads
References
Bravo, López, G y Sánchez, Arce, L. (2010). Modelo Pedagógico por competencias. Universidad Técnica Estatal de Quevedo. Ecuador.
Riverón, D. (2021). Diagnóstico de formación de la competencia procesamiento de la información económica en estudiantes de Contabilidad. Revista Roca, 17(3), 225-246. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2601
Tobón, Tobón, S. (2007). El enfoque complejo de las competencias y el diseño
curricular por ciclos propedéuticos. Revista Acción Pedagógica.16(1), 14-28. https//: dialnet.unirioja.es
Tobón, Tobón, S., Pimienta, Prieto, J. H., y García, Fraile, J. A. (2010). Secuencias didácticas: Aprendizaje y Evaluación de Competencias. México: PEARSON EDUCACIÓN.
Tobón, Tobón, S. (2013). Los proyectos formativos: transversalidad y desarrollo de competencias para la sociedad del conocimiento. México: CIFE.