Guidance for families of high school students with alterations in aggressive behavior (Review)
Keywords:
family; Family counseling; behavioral disturbances; aggressiveness.Abstract
The objective of this text is aimed at substantiating issues inherent in the orientation process for families of students with alterations in aggressive behavior, as essential knowledge for teachers of Second Cycle Secondary School "Liceu Público No 4071", Cacuaco, Luanda . Angola can equip themselves with the essential knowledge around this issue and consequently efficiently perform their duties as advisors. The theoretical foundations addressed constitute the results of the doctoral thesis of the first author and respond to the research project "Improvement of preventive and community work at the primary, basic secondary, pre-university and technical and professional educational levels of the Camagüey province".
Downloads
References
Collazo, B. y Puentes, M. (2002). La orientación en la actividad pedagógica. La Habana, Cuba:
Pueblo y Educación.
García, A. (2009). Familia y educación de los hijos. Experiencias desde la escuela. La Habana,
Cuba: Pueblo y Educación.
Gómez, A. L. (2007). Estrategia educativa para la preparación de la familia del niño y la niña con
diagnóstico de retraso mental. Disertación doctoral no publicada. Camagüey, Cuba: Universidad Pedagógica
José Martí Pérez.
Gómez, A. L, Núñez, O. L. y Gómez, E. (2020). Narración de cuentos como recurso educativo para
la familia. Camagüey, Cuba: Colección educativa. Ediciones Universidad de Camagüey.
Hidalgo, L. (2019). La superación profesional del maestro primario para la prevención de
las alteraciones en el comportamiento agresivo. Disertación doctoral no publicada. Camagüey, Cuba:
Universidad Ignacio Agramonte Loynaz.
Rodríguez, I. G. (2017). Funcionamiento familiar y agresividad infantil. Disertación doctoral
no publicada. Ambato, Ecuador: Universidad Técnica de Ambato.