Cognitive independence as a quality of the students majoring in Pedagogy-Psychology.
Keywords:
independent work, independence, creativityAbstract
The article is based on an investigation aimed at showing a methodology designed for structuring the students´ independent activity in a subject of the Pedagogy-Psychology career. The methodology is structured departing from a system of tasks of independent work of a varied nature, different and sufficient for the students to accomplish the requirements of developing teaching-learning process to foster the students’ independence and creativity. For designing the methodology different theoretical, empirical and statistical-mathematical methods were used. The methodology was applied during three academic years and the results obtained reveal the importance of improving the students’ professional training.
Downloads
References
Canals, Agustí (2003).La gestión del conocimiento. En: Acto de presentación del libro Gestión del conocimiento (2003: Barcelona) [en línea]. UOC. <http://www.uoc.edu/dt/20251/index.html>
Castellanos, D. [et al] (2005): Aprender y enseñar desde la escuela, una concepción desarrolladora. Pueblo y Educación. La Habana.
Collazo, D.B. (1992): La orientación de la actividad pedagógica. Pueblo y Educación. La Habana.
García, BG. [et al] (2008): El trabajo independiente y sus formas de realización. Pueblo y Educación. La Habana.
López, HJ. (2000): La orientación como parte de la actividad cognoscitiva de los escolares. En: Selección de Temas Psicopedagógicos. Pueblo y Educación. La Habana.
Silvestre OM. [et al] (2000-A): Enseñanza y aprendizaje desarrollador. Ediciones. CEIDE; México.