The Management of the Educative Institutional Project in the school rural area: results of a diagnostic study (Original).
Keywords:
educative institutional project, school rural area and school directors.Abstract
The diagnostic study that presents itself characterizes the process of the educational institutional project management of the school rural zone in charge of the management structures of the school rural zones of the municipality Calixto García of the province Holguín, the one they considered for two dimensions related with the preparation of the school zonal directors of the rural sector for the educational institutional project management and with the execution of the aforementioned process. The dimensions himself operacionalizaron in nine indicators for the obtaining of information that the realization of the process and his particularities at the aforementioned educational institutions demands on the command of broad knowledge’s. The processing of the data stored up by means of opinion polls, interviews and the revision of documents allowed identifying the principal practical present limitations in the mentioned process and the causes that they prepare them, indispensable elements knowing for the improvement of the step of the mentioned process and for proposal that one toast once the thesis that you hold was concluded present it investigation.
Downloads
References
Ferrer, M. (2015). El proyecto educativo institucional como eje integrador en la planeación estratégica. Experiencias de la universidad de ciencias pedagógicas Frank País García. http://www.cubaeduca.cu/media/www.cubaeduca.cu/medias/evaluador/CAL004-Maria_M_Castillo_Rodriguez.pdf
ICCP. (2012). Bases generales para el perfeccionamiento del Sistema Nacional de Educación. La Habana, Cuba. (Material digitalizado).
ICCP. (2020). Propuestas para las trasformación de las instituciones y modalidades educativas. La Habana: Pueblo y Educación.
Molero, J.G. (2017). Proyecto educativo institucional y gestión educativa delas instituciones educativas de la Red 10 de la Ugel 03,Lima 2016. (Tesis de maestría). Universidad César Vallejo. Perú. https://www.google.com/search?client=firefox-q=Molero%2C+(2017).+Proyecto+educativo+institucional+y+gestión+educativa+delas+instituciones+educativas+de+la+Red+10+de+la+Ugel+03%2CLima+2016.+(Tesis+de+maestría).+Universidad+César+Vallejo.+Peru
Partido Comunista de Cuba (2021). Conceptualización del modelo económico y social cubano de desarrollo socialista. https://www.tsp.gob.cu/sites/default/files/documentos/Conceptualizaci%C3%B3n%20y%20Lineamientos%20actualizados%20%281%29.pdf
Pariona, J.J. (2015). Aplicación del Proyecto Educativo Institucional (PEI) y la gestión pedagógica de las instituciones educativas estatales emblemáticas del nivel secundario de la ugel nº 03. (Tesis doctoral). Universidad Inca Garcilaso de la Vega. Lima. Perú. http://repositorio.uigv.edu.pe/bitstream/handle/20.500.11818/528/T024_09597152_D.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Rivera, D. (2014). El Proyecto Educativo de Centro (PEC) como herramienta estratégica en la Gestión Educativa y participación de los actores en su construcción.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Rivera%2C+D.+%282014%29.+El+Proyecto+Educativo+de+Centro+%28PEC%29+como+herramienta+estregica+en+la+Gesti%C3%B3n+Educativa+y+participaci%C3%B3n+de+los+actores+en+su+construcci%C3%B3n.

































