The stimulation of the environmental dimension in students of Pedagogy-Psychology. (Original)

Authors

  • Yunier Soca Hernández Universidad Agraria de La Habana
  • Alexis Aroche Carvajal Universidad Agraria de La Habana
  • Reinaldo Fernández Palenzuela Universidad Agraria de La Habana

Keywords:

environmental dimension; pedagogy-psychology; stimulation

Abstract

The experience proposed in the following article is the result of several investigations carried out at the Agrarian University of Havana, Cuba. The sample used comprised a total of 37 students of the career degree in Education, Pedagogy-Psychology speciality. The objective of the research was to stimulate the environmental dimension in the students who comprise the sample. The experience provided the understanding of theoretical interrelations between categories such as environmental perception and attitudes. The research was carried out under a mixed approach of the research methodology. As a result, it was possible to stimulate the environmental dimension in the Pedagogy-Psychology students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Yunier Soca Hernández, Universidad Agraria de La Habana

    Asistente

  • Alexis Aroche Carvajal, Universidad Agraria de La Habana

    Consultante

  • Reinaldo Fernández Palenzuela, Universidad Agraria de La Habana

    Prof. Titular

References

Arías, F. G. (2012). El proyecto de Investigación. Caracas: Episteme. 6ta Edición. ISBN: 980-07-8529-9
Aroche, A., Soca, Y., & Nicolás, I. (2019). Alternativas de métodos para el estudio de la percepción ambiental del paisaje playa de estudiantes universitarios. Educación y Pedagogía, 439-453. https://redipe.org/editorial/educacion-y-pedagogia-2019
Fraj, A., & Martínez, S. E. (2005). El nivel del conocimiento medioambiental como factor moderador de la relación entre actitud y el comportamiento ecológico. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, 223-243. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/1172975
Hernández, D. D. (2015). Estrategia curricular de educación ambiental en la formación de profesores de pedagogía-psicología. Varona, 1-15.https://www.redalyc.org/jatsRepo/3217/321759619019/html/index.html
Martínez, M., & Hernández, S. (2019). Desarrollo de actitudes ambientales en estudiantes de la secundaria Roger Lima. Red Iberoamericana de Pedagogía, 1-15.https://redipe.org/editorial/educacion-y-pedagogia-2019 (por subir al sitio. Dic-2019)
Moreno, Y. F. (2008). ¿Por qué estudiar las percepciones ambientales? Estudios sobre estado y sociedad, 179-202.https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1172975
Yatcenia, K. (2017). La respomsabilidad ambiental: Una necesidad en la formación inicial de los profesores de Pedagogía-Psicología. Cognosis, 81-88.https://revistas.utm.edu.ec/index.php/Cognosis/article/view/1203/1017

Published

2020-05-10

Issue

Section

Artículos

How to Cite

The stimulation of the environmental dimension in students of Pedagogy-Psychology. (Original). (2020). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 16(1), 632-641. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/1576