Management of change processes
Keywords:
management; processes; change; competitivenessAbstract
The research that is presented supports its development in the use of theoretical and empirical methods of proven value. Its objective is to review the state of the art on change process management for the design of a technology, which guarantees a competitive organization; this requires support for principles that allow organizations to increase levels of effectiveness and efficiency. Therefore, the general objective of this research is to review the state of the art of process management and change process management, which will constitute a broad starting point for future research on this topic, since correct process management Exchange must guarantee competitive organizations.
References
Amozarrain, M. (1999). La gestión por procesos. España Editorial Mondragón Corporación Cooperativa.
Burbidge, J. (1989). El control de la producción. Tomo II. Ediciones Deusto, S.A. España
Burns, T. y Stalker, G. M. (1961). The management of innovation. London. Tavistock
Davenport, T. H. (1993). Process innovation: Reengineering work through information technology. Harvard Business School Press. Boston
Dupuy, Y. y Rolland, G. (1992). Manual de control de gestión. España. Ediciones Díaz de Santos S.A.
Harrington, H. J. (1991). El proceso de mejoramiento. Como las empresas punteras norteamericanas mejoran la calidad. Quality Press. Wisconsin. U.S.A.
Hernández, T. M. y García, G. J. (2001). Plataforma para gestionar integral mente el proceso de perfeccionamiento en las empresas. Ingeniería Industrial, Vol XXII, No. 4. Ciudad de La Habana. (pp. 54-61)
ISO/TC 176/SC 2/N 544R2. (2003). Orientación sobre el concepto y uso del enfoque basado en procesos para los sistemas de gestión
ISO 9000:2000. Sistema de gestión de la calidad
Nogueira, R. D. (2002). Modelo conceptual y herramientas de apoyo para potenciar el control de gestión en las empresas cubanas. Tesis presentada para optar por el grado de Doctor en Ciencias Técnicas. Universidad de Matanzas “Camilo Cienfuegos”. Cuba
Nogueira, R. D. (2004). Fundamentos para el control de la gestión empresarial. La Habana. Pueblo y Educación. P 34.
Zaratiegui, J. R. (1999). La gestión por procesos: su papel e importancia en la empresa. Economía Industrial. Vol VI, No. 330. (pp 81-88). España.
Burbidge, J. (1989). El control de la producción. Tomo II. Ediciones Deusto, S.A. España
Burns, T. y Stalker, G. M. (1961). The management of innovation. London. Tavistock
Davenport, T. H. (1993). Process innovation: Reengineering work through information technology. Harvard Business School Press. Boston
Dupuy, Y. y Rolland, G. (1992). Manual de control de gestión. España. Ediciones Díaz de Santos S.A.
Harrington, H. J. (1991). El proceso de mejoramiento. Como las empresas punteras norteamericanas mejoran la calidad. Quality Press. Wisconsin. U.S.A.
Hernández, T. M. y García, G. J. (2001). Plataforma para gestionar integral mente el proceso de perfeccionamiento en las empresas. Ingeniería Industrial, Vol XXII, No. 4. Ciudad de La Habana. (pp. 54-61)
ISO/TC 176/SC 2/N 544R2. (2003). Orientación sobre el concepto y uso del enfoque basado en procesos para los sistemas de gestión
ISO 9000:2000. Sistema de gestión de la calidad
Nogueira, R. D. (2002). Modelo conceptual y herramientas de apoyo para potenciar el control de gestión en las empresas cubanas. Tesis presentada para optar por el grado de Doctor en Ciencias Técnicas. Universidad de Matanzas “Camilo Cienfuegos”. Cuba
Nogueira, R. D. (2004). Fundamentos para el control de la gestión empresarial. La Habana. Pueblo y Educación. P 34.
Zaratiegui, J. R. (1999). La gestión por procesos: su papel e importancia en la empresa. Economía Industrial. Vol VI, No. 330. (pp 81-88). España.
Published
2021-07-19
Issue
Section
Articles
How to Cite
Management of change processes. (2021). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 5(3), 339-350. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2706