Technology for the management of change processes

Authors

Keywords:

technology; management; processes; change; procedure

Abstract

The research that produce sustain his development in the use of theoretical and empirical methods of checking worth. It has as objective the technology design for the management of change process that was warrant an competitive organization; for it is necessary the support  in principles that enable at organizations to augment the standards of efficacy and efficiency. The proposal to be based on design of a set of specific proceedings for the management of the process that have place in the different structures organized, and his later form; his validity by means of statistics techniques enabled approval for his imminent implement. This management model is based on principles that allow organizations to increase levels of effectiveness and efficiency in order to ensure a competitive organization.

Author Biographies

  • Juan Pablo Tamayo García, Empresa Extrahotelera Palmares Sucursal Granma, Cuba

    Ingeniero Industrial. Especialista en Gestión de la Calidad de la Empresa Extrahotelera Palmares Sucursal Granma, Cuba.

  • Yamilés Tamayo García, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba

    Ingeniera Industrial. Máster en Ingeniería Industrial, Profesora Asistente. Directora de Gestión Estratégica Institucional de la Universidad de Granma. Profesora de Gestión de la Calidad en la Carrera de Ingeniería Industrial en la Facultad de Ciencias Técnicas de la Universidad de Granma, Bayamo, Granma, Cuba.

References

Amozarrain, M. (1999). La gestión por procesos. España. Mondragón Corporación Cooperativa.
Burns, T. y Stalker, G. M. (1961). The management of innovation. London. Tavistock
Davenport, T. H. (1993). Process innovation: Reengineering work through information technology. Harvard Business School Press. Boston
Dupuy, Y. y Rolland, G. (1992). Manual de control de gestión. España. Ediciones Díaz de Santos S.A.
Harrington, H. J. (1991). El proceso de mejoramiento. Como las empresas punteras norteamericanas mejoran la calidad. Quality Press. Wisconsin. U.S.A.
Kaplan, R. S. y Norton, D. P. (2004). Mapas estratégicos. Convirtiendo los activos intangibles en resultados tangibles. Barcelona. Editorial Gestión 2000
Nogueira, D. (2004). Fundamentos para el control de la gestión empresarial. La Habana. Pueblo y Educación
Mintzberg, H. (1989). Diseño de organizaciones eficientes. Argentina. El ateneo
Morales, A. (2006). Contribución para un modelo cubano de gestión integrada de recursos humanos. Tesis presentada para optar por el grado científico de doctor en ciencias técnicas. La Habana. Editorial ISPJAE
Reyes, E. y Tamayo, Y. (2010). Procedimiento para el análisis de la interrelación estratégica en el proceso de control de gestión. Publicado en http://www.eumed.net/ce/2011a/rctg.htm
Robbins, S. (1996). Fundamentos de administración. México. Prentice Hall Hispanoamericana, S.A.
Zaratiegui, J. R. (1999). La gestión por procesos: su papel e importancia en la empresa. Economía Industrial. Vol VI, No. 330. (pp 81-88). España.

Published

2021-07-19

How to Cite

Technology for the management of change processes. (2021). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 5(3), 324-338. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2705