Technology for the management of change processes
Keywords:
technology; management; processes; change; procedureAbstract
The research that produce sustain his development in the use of theoretical and empirical methods of checking worth. It has as objective the technology design for the management of change process that was warrant an competitive organization; for it is necessary the support in principles that enable at organizations to augment the standards of efficacy and efficiency. The proposal to be based on design of a set of specific proceedings for the management of the process that have place in the different structures organized, and his later form; his validity by means of statistics techniques enabled approval for his imminent implement. This management model is based on principles that allow organizations to increase levels of effectiveness and efficiency in order to ensure a competitive organization.
References
Burns, T. y Stalker, G. M. (1961). The management of innovation. London. Tavistock
Davenport, T. H. (1993). Process innovation: Reengineering work through information technology. Harvard Business School Press. Boston
Dupuy, Y. y Rolland, G. (1992). Manual de control de gestión. España. Ediciones Díaz de Santos S.A.
Harrington, H. J. (1991). El proceso de mejoramiento. Como las empresas punteras norteamericanas mejoran la calidad. Quality Press. Wisconsin. U.S.A.
Kaplan, R. S. y Norton, D. P. (2004). Mapas estratégicos. Convirtiendo los activos intangibles en resultados tangibles. Barcelona. Editorial Gestión 2000
Nogueira, D. (2004). Fundamentos para el control de la gestión empresarial. La Habana. Pueblo y Educación
Mintzberg, H. (1989). Diseño de organizaciones eficientes. Argentina. El ateneo
Morales, A. (2006). Contribución para un modelo cubano de gestión integrada de recursos humanos. Tesis presentada para optar por el grado científico de doctor en ciencias técnicas. La Habana. Editorial ISPJAE
Reyes, E. y Tamayo, Y. (2010). Procedimiento para el análisis de la interrelación estratégica en el proceso de control de gestión. Publicado en http://www.eumed.net/ce/2011a/rctg.htm
Robbins, S. (1996). Fundamentos de administración. México. Prentice Hall Hispanoamericana, S.A.
Zaratiegui, J. R. (1999). La gestión por procesos: su papel e importancia en la empresa. Economía Industrial. Vol VI, No. 330. (pp 81-88). España.