The Development of Critical Thinking in the Teaching-Learning Process: a Current Need. (Review)
Keywords:
critical thinking; training of professionals; didactics; epistemologyAbstract
Critical thinking is characterized and its didactic importance is argued for the development of the teaching-learning process in the training of professionals, from epistemic keys of a materialist dialectical gnoseological approach to establish its value in current conditions, by specifying its development as flexible, committed and transcendent thinking, focused on the construction of content as a requirement of the knowledge society posed to contemporary higher education.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Pestalozzi, E. (2016). Cartas sobre educación infantil. Colección Clásicos del pensamiento. Madrid, España: Tecnos.
Marx, C. y Engels, F. (1978). La ideología alemana. Obras completas, segunda edición, tomo No. 3. Moscú, URSS: Progreso.
Newman, J. (2011). Idea sobre la Universidad. Pamplona, España: EUNSA.
Real Academia Española de la Lengua. (2008). Diccionario. Madrid, España: Espasa-Calpe.
Elder P, R. y L. (2004). Cómo Mejorar el Aprendizaje Estudiantil: 30 Ideas Prácticas. Recuperado de http://www.criticalthinking.org.
Elder P, R. y L. (2005). Estándares de competencia para el pensamiento crítico. Recuperado de http://www.criticalthinking.org.
Marx, C. y Engels, F. (1978). La ideología alemana. Obras completas, segunda edición, tomo No. 3. Moscú, URSS: Progreso.
Newman, J. (2011). Idea sobre la Universidad. Pamplona, España: EUNSA.
Real Academia Española de la Lengua. (2008). Diccionario. Madrid, España: Espasa-Calpe.
Elder P, R. y L. (2004). Cómo Mejorar el Aprendizaje Estudiantil: 30 Ideas Prácticas. Recuperado de http://www.criticalthinking.org.
Elder P, R. y L. (2005). Estándares de competencia para el pensamiento crítico. Recuperado de http://www.criticalthinking.org.
Published
2021-11-16
Issue
Section
Artículos
How to Cite
The Development of Critical Thinking in the Teaching-Learning Process: a Current Need. (Review). (2021). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 18(1), 133-151. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2865