Alternatives of psychopedagogical intervention in the professional performance of the psychopedagogue. (Original)
Keywords:
psychopedagogical intervention; professional performance; workshops of family orientation; educational methodsAbstract
The fulfillment of the educational role of the family constitutes one of the principal problems in students' education with alterations in the behavior that demands of the competition interventiva of the graduate one belonging to psychopedagogical. One lays plans for such purpose and psychopedagogical through workshops of family orientation to favor the job made suitable of educational methods, to increase the power of the fulfillment of the educational show of the family and his incidence in the prevention of upsets of conduct implements an intervention. During the investigating process, scientific methods in the theoretic order, pilot and descriptive statistician were applicable.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Arés Muzio, P. (2007). Psicología de familia. Una aproximación a su estudio. La Habana. Editorial Félix Varela.
Arés, Muzio P. (2010).La familia: una mirada desde la psicología. La Habana: Científico Técnica.
Blanco Pérez, A. (2001). Introducción a la Sociología de la Educación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Castro, P. L. (1996). Como la familia cumple su función educativa. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
García, G. (2004). Compendios de pedagogía. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
García Batista, Gilberto y coaut. (2009). Temas de introducción a la formación pedagógica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Padrón, R. y Fernández, A. (2011). “Orientación Educativa”. Parte II. La Habana: Pueblo y Educación.
Villegas Rodríguez, S. (2017). La especialización del psicopedagogo en la atención a escolares con trastorno de conducta. Transformación versión On-line ISSN 2077-2955 trf vol.13 no.3 Camagüey set.-dic. 2017.
Carpio Camacho, A. (2007). Propuesta para la intervención psicopedagógica con vista a la mejora de la orientación en el contexto del Centro Universitario de Sancti Spíritus “José Martí Pérez”. ISBN: 978-84-691-3504-4 Dipòsit legal: GI-492-2008.
Arés, Muzio P. (2010).La familia: una mirada desde la psicología. La Habana: Científico Técnica.
Blanco Pérez, A. (2001). Introducción a la Sociología de la Educación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Castro, P. L. (1996). Como la familia cumple su función educativa. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
García, G. (2004). Compendios de pedagogía. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
García Batista, Gilberto y coaut. (2009). Temas de introducción a la formación pedagógica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Padrón, R. y Fernández, A. (2011). “Orientación Educativa”. Parte II. La Habana: Pueblo y Educación.
Villegas Rodríguez, S. (2017). La especialización del psicopedagogo en la atención a escolares con trastorno de conducta. Transformación versión On-line ISSN 2077-2955 trf vol.13 no.3 Camagüey set.-dic. 2017.
Carpio Camacho, A. (2007). Propuesta para la intervención psicopedagógica con vista a la mejora de la orientación en el contexto del Centro Universitario de Sancti Spíritus “José Martí Pérez”. ISBN: 978-84-691-3504-4 Dipòsit legal: GI-492-2008.
Published
2021-09-20
Issue
Section
Artículos
How to Cite
Alternatives of psychopedagogical intervention in the professional performance of the psychopedagogue. (Original). (2021). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 17(4), 510-522. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2790