The Preparation of the Family in the Stimulation of the Language from childhood. (Original)

Authors

Keywords:

family; sounds of the tongue; language; stimulation

Abstract

The article makes reference to the active participation of the family in the educational development of  children departing from an advanced experience, that allow the teaching staff be conscious about the way to prepare  the family for the children's correct education. In order to give solution to this problem the following objective was proposed: Elaborating educational guided orientations for the preparation of the family in order to develop the pronunciation of sounds of language in boys and girls of the preschool infancy. The proposed family's preparation responds to the dialectic focus - materialist of the scientific knowledge, which constitutes the support of the methods of  the scientific investigation: Theoretic methods ( historic – logician, analytical – synthetic, inductive – deductive, modeling and  the system approach ), empiric method ( observation ), what you allow raising the family in his children's correct education 's consciousness.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Yamisol Espinosa Tamayo, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Master en Ciencias. Prof. Auxiliar.

  • Yoanka Figueredo Mojena, Dirección Provincial de Educación. Bayamo, Cuba.

    Master en Ciencias. Instructor.

  • Mayelín del Rosario Fajardo Vázquez, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Master en Ciencias. Prof. Auxiliar.

References

Boada, L. (1999). El desarrollo del nivel creativo en los maestros del grado preescolar y su influencia en el desarrollo del lenguaje de los niños. La Habana: Pueblo y Educación.
Castro, l. (1999). Para conocer mejor a la familia. La Habana: Pueblo y Educación.
Castro, P. L. (2005). Familia y escuela. El trabajo con la Familia en el sistema educativo. La Habana: Pueblo y Educación.
Engels, F. (1884). El origen de la familia, la propiedad privada y el estado. Moscú: Progreso.
Fernández, A. (1995). Comunicación educativa. La Habana: Pueblo y Educación.
Franco, O. (2006). Lecturas para educadores preescolares IV. La Habana: Pueblo y Educación.
López, J. (2001). Estudio sobre las particularidades del desarrollo del niño preescolar cubano. La Habana: Pueblo y Educación.
Martínez, F. (2004). Lenguaje oral. La Habana: Pueblo y Educación.
Merino, M. (2010). La lengua materna en el círculo infantil. La Habana: Pueblo y Educación.
Suárez, S. (2005). Familia y escuela. El trabajo con la Familia. La Habana: Pueblo y Educación.
Vigostsky, L. S. (1989). Pensamiento y lenguaje. La Habana: Pueblo y Educación.

Published

2021-09-06

Issue

Section

Artículos

How to Cite

The Preparation of the Family in the Stimulation of the Language from childhood. (Original). (2021). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 17(4), 1-18. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2725