Moral values as a key for the formative management within the higher education system.

Authors

  • Rafael Izaguirre Remón Universidad de Granma
  • Dixan Alba Martínez Universidad de Ciencias Médicas de La Habana

Keywords:

values, university, professional training

Abstract

The current article characterizes the process of construction of moral values as an essential component in professional training and its relation with the university processes, which express the connections as an integrative whole for the sake of the formative management within the higher education system.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Rafael Izaguirre Remón, Universidad de Granma

    Prof. Titular

  • Dixan Alba Martínez, Universidad de Ciencias Médicas de La Habana

    Prof. Auxiliar

References

Álvarez de Zayas CM. (1999). La escuela en la vida. Didáctica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Báez Pérez, E. y Fernández Morín, J. (2011). El trabajo político-ideológico desde los contenidos tratados en la actividad docente. Diplomado político ideológico para profesores. Matanzas: Universidad de Ciencias Médicas de Matanzas.
Baxter, E. (2007). Educar en valores, tarea y reto de la sociedad. La Habana: Instituto Central de Ciencias Pedagógicas.
Castellanos González, MA. y Nodal Laugart, RL. Carta a la Directora. Medisan. 2007; 11(3).
Martí, J. (1975). Obras completas. La Habana: Edit. Ciencias Sociales. t. 8, p. 281
Ministerio de Salud Pública. (2009). Manual metodológico para el trabajo educativo y la extensión universitaria. La Habana: ECIMED. Ministerio de Salud Pública.
Partido Comunista de Cuba. (2011). Lineamientos de la política económica y social del Partido y la Revolución cubana. La Habana: Editora Política.
Partido Comunista de Cuba. (2011). Programa director para la educación en el sistema de valores de la Revolución cubana. La Habana: Editora Política.
Partido Comunista de Cuba. (2012). Objetivos de la Conferencia Nacional. La Habana: Editora Política.
Pernas Gómez, M. Arencibia Flores. L. (1999). El trabajo educativo en el ISCM-H: algunas consideraciones acerca de las premisas para el desarrollo de un plan de acción. EducMedSuper. 1999; 13(1).
Savin, N.V. (1976). Pedagogía. La Habana: Edit. Pueblo y Educación. p 1
Sierra Figueredo, S. y colaboradores. (2009). Las estrategias curriculares en la educación superior: Su proyección en la educación médica superior de pregrado y posgrado. EducMedSuper. 2009; 23(3).
Vecino Alegret, F. (2004). La universidad en la construcción de un mundo mejor. Conferencia magistral. [CD ROM]. La Habana: Congreso Internacional de la Educación Superior Universidad 2004.

Published

2016-05-25

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Moral values as a key for the formative management within the higher education system. (2016). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 12(2), 74-80. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/1424