Treating sociocultural contents in text comprehension by the pre-service English teacher (Review)
Keywords:
sociocultural contents; text comprehension; intercultural learning; training; interculturalityAbstract
The article socializes the conception of a didactic strategy focused on the treatment of sociocultural contents in the teaching-learning process of text comprehension, so as to favor the development of intercultural learning in the pre-service English teacher. It makes reference to the causes that bring about insufficiencies in the work with these contents in the English language major, and emphasizes on the importance and need of studying interculturality in this career through the analysis of the context and the cultural aspects of the language that are part of the written texts.
Downloads
References
Barrera, S., & Cabrera, J. S. (2021). La relación entre cultura, interculturalidad y educación: fundamento de la enseñanza de culturas extranjeras. Mendive. Revista De Educación, 19(3), 999–1013. https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/2380
González, R. (2009). La clase de Lengua Extranjera. Teoría y Práctica. Pueblo y Educación.
Hernández, J. D., & Perera, D. R. (2020). Perspectivas interculturales en el aprendizaje del inglés en futuros profesores de idiomas. Revista Márgenes, 8(1), 59-70. http://revistas.uniss.edu.cu/index.php/margenes/issue/view/1030
Rodríguez, M. A. (2004). Aproximaciones al campo semántico de la palabra estrategia. Centro de Ciencias e Investigaciones Pedagógicas, Universidad Pedagógica “Félix Varela”.
Roméu, A. (2007). El enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural en la enseñanza de la lengua y la literatura. Pueblo y Educación.
Vygotsky, L. (1989). Obras completas. Pueblo y Educación.
Published
Versions
- 2025-03-24 (2)
- 2025-02-11 (1)
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Roca. Scientific-educational publication of Granma province.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.