Vocal education in the training of Spanish-Literature teachers: diagnosis of its state (Original).

Authors

Keywords:

training process; vocal education; oral communication; professional performance

Abstract

In the pedagogical context, research on vocal education receives special attention due to its importance for the successful performance of a teacher. The voice constitutes the fundamental instrument or work tool for this professional, particularly for the Spanish-Literature teacher, due to the social task he/she has. This paper addresses this issue and presents the main results obtained in the application of the diagnosis of the current state of vocal education in the process of oral communication, in the training of students majoring in Education, specialty Spanish-Literature. For this purpose, different methods were applied, among them observation, interview, survey and pedagogical test; which allowed gathering the necessary information. The analysis of the results obtained made it possible to identify the main difficulties and their causes, and to corroborate the need to research this process and to elaborate effective and pertinent solutions.

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Author Biographies

  • Iris María Batista Ramírez, Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Granma. Cuba.

    Licenciada en Educación en la especialidad de Profesor General Integral de Secundaria Básica. Máster en Didáctica del Español y la Literatura. Profesor Auxiliar. Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Granma. Cuba.

  • Cristina Francisca Milanés Hernández, Universidad de Granma. Granma. Cuba.

    Licenciada en Educación en la especialidad de Español-Literatura. Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Asistente. Universidad de Granma. Granma. Cuba.

  • Ailyn Margarita Hernández Milanés, Universidad de Granma. Manzanillo. Cuba.

    Licenciada en Educación en la especialidad de Profesor General Integral de Secundaria Básica. Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Auxiliar. Universidad de Granma. Manzanillo. Cuba.

  • Annia Yanet Vázquez Ponce, Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Granma. Cuba.

    Licenciada en Educación en la especialidad de Español-Literatura. Instructor. Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Granma. Cuba.

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Published

2024-11-11

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Vocal education in the training of Spanish-Literature teachers: diagnosis of its state (Original). (2024). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 21(1), 34-47. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/4804