Some heuristic resources in the evaluation of Logic content in the training of mathematics teachers. (Monograph)

Authors

Keywords:

heuristic resources; evaluation; logic

Abstract

In the training of Mathematics teachers, the Didactics of Mathematics constitutes the discipline of the exercise of the profession, which studies heuristic resources as a determining content in the methodological treatment. Getting other disciplines to use these resources favor a greater appropriation and assimilation of mathematical knowledge, therefore, extending them to the learning evaluation process complements the direction of the teaching-learning process, the fundamental objective of this work. It shows some heuristic resources to be used in the evaluation of the logic content that is studied in the discipline Basic Foundations of Mathematics, received by first year students of the Bachelor of education career. Math.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ninfa Socarrás Rodríguez, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Doctor en Ciencias Pedagógicas. Prof. Titular.

  • Iraida Miniet Jiménez, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Master en Ciencias Pedagógicas. Prof. Auxiliar.

  • Silvia Frómeta García, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Master en Ciencias Pedagógicas. Prof. Auxiliar.

References

Albarrán, J. (2004). Las habilidades pedagógicas–profesionales para la instrucción heurística de la Matemática. La Habana. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. ISP “E. J. Varona”.
Almeida, B. (2000). Las estrategias heurísticas. Material digitalizado.
Ballester, S. y otros (1992). Metodología de la Enseñanza de la Matemática. Tomo 1. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación
Castro Pimienta, O. (1992). La evaluación pedagógica. Centro de estudio de la Pedagogía técnica y profesional. La Habana: Pueblo y Educación.
Castro Pimienta, O. (1996). La evaluación en la escuela actual. ¿Reduccionismo o desarrollo? Libro presentado en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. ISP “Enrique José Varona" La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Castro, N. (1998). Una propuesta de Instrucción Heurística mediante la disciplina geometría. Holguín. Tesis en opción al título de Master en Didáctica de la Matemática. ISP “José de la Luz y Caballero”. Cuba
González, R. (2000). El empleo de las preguntas e impulsos en la clase de Matemática. ISP “Blas Roca Calderío”. Granma. Cuba
Guétmanova, A. (1986). Lógica. Moscú: Editorial Progreso
Jungk, W. (1979). Conferencias sobre Metodología de la Enseñanza de la Matemática 1. La Habana: Pueblo y Educación.
Müller, H. (1986). Formas del trabajo heurístico en la enseñanza de la Matemática, en Boletín de la Sociedad Cubana de Matemática y Computación No. 6.
Müller, H. (1989). El trabajo heurístico y la ejercitación en la enseñanza de la Matemática en la EGPL. ISP "Frank País", impresión ligera. Santiago de Cuba.
Polya, G. (1986). ¿Cómo plantear y resolver problemas? Ciudad México: Trillas
Torres Fernández, P. (1986). Papel y exigencias metodológicas de los recursos heurísticos en la enseñanza de la Matemática. La Habana. Cuba
Torres Fernández, P. (1986). El método heurístico en la enseñanza de la Matemática del nivel medio general. ISP “Enrique José Varona”. La Habana. Cuba
Zillmer, W. (1981). Complementos de Metodología de la Enseñanza de la Matemática. La Habana: .Pueblo y Educación.

Published

2021-11-30

Issue

Section

The Pointer

How to Cite

Some heuristic resources in the evaluation of Logic content in the training of mathematics teachers. (Monograph). (2021). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 18(1), 534-548. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2888

Most read articles by the same author(s)