The Teacher`s creativeness to Achieve More Syntactic Complexity in the Construction of Texts. (Review)

Authors

Keywords:

construction of texts; creativeness; coherent; activities

Abstract

The article is about construction of texts is a continuous process that leans on in its author's creativeness that dominates the steps to continue for the achievement of a construction of quality. In this article some theoretical considerations are exposed on the topic, the limitations of the students are evidenced in the construction of texts, such as: a limited vocabulary, little creativeness, undue use of synonyms and antonyms, lack of syntactic complexity in the produced texts, among others; so the authors offer a proposal of a designed activities which were implemented with the purpose of been supported in the creativeness, besides the results obtained starting from its implementation. Different methods were used for its application.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Yenelyn Fraser Guillermo, Universidad “Máximo Gómez Báez” de Ciego de Ávila. Ciego de Ávila, Cuba.

    Master en Ciencias. Prof. Auxiliar.

  • Darlenys Chis Valdivia, Universidad “Máximo Gómez Báez” de Ciego de Ávila. Ciego de Ávila, Cuba.

    Master en Ciencias. Asistente.

References

Bermúdez, R., y Pérez, L. M. (2005). Aprendizaje formativo y crecimiento personal. La Habana: Pueblo y Educación.
Domínguez, I. (2013). Comunicación y texto. La Habana: Pueblo y educación.
García, E. (1971). Lengua y literatura: su enseñanza en el nivel medio. La Habana: Pueblo y Educación.
Giraldo, M. L. (2019). La sociolingüística y el método ecléctico en la construcción de textos escritos. Recuperado de http://conrado.ucf.cu/index.
Jiménez, M. (2013). ¿Cómo orientar a mis estudiantes para que se autorregulen mientras escriben? La Habana: Pueblo y Educación.
Matos, F. (2018). La producción de textos: un método eficaz para reforzar competencias lingüísticas. Recuperado de http://www.monografias.com/trabajos55
Porro, M y Báez, M. (1983). Práctica integral del idioma español. Segunda parte. La Habana: Pueblo y Educación.
Repilado, R. (1987). Dos temas de redacción. La Habana: Pueblo y Educación.
Lomas, C. (2002). La escritura creativa en las aulas. Recuperado de http://www.todostuslibros.com
Vivaldi, G. M. (1970). Curso de redacción. La Habana: Pueblo y Educación.

Published

2021-06-16

Issue

Section

Artículos

How to Cite

The Teacher`s creativeness to Achieve More Syntactic Complexity in the Construction of Texts. (Review). (2021). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 17(3), 565-581. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2684