Approach to the mathematical modeling in the didactic treatment of the contents of the Physics (Review)

Authors

Keywords:

interdisciplinary; didactic; mathematics; physics

Abstract

An observation of the interdisciplinary becomes a structural foundation for a pertinent didactic treatment of the knowledge about the existence of the objects, processes, phenomena and relations among themselves. Based in the above, a revision of some tendencies is accomplished, like approximation to the conception of the didactic treatment of the particular knowledge. Specifically, the mathematical modeling applies to Physics, highlighting the importance of the integrative learning.

Author Biographies

  • Baloy Suárez Rodríguez, Universidad de Granma. Manzanillo. Granma. Cuba.

    Licenciado en Educación en la especialidad de Física y Astronomía. Máster en Ciencias. Profesor Instructor.

  • José Arturo Peña Pérez, Universidad de Granma. Manzanillo. Granma. Cuba.

    Ingeniero Eléctrico. Profesor Asistente.

  • Ignacio Rafael Benítez Rodríguez, Universidad de Granma. Manzanillo. Granma. Cuba.

    Licenciado en Educación en la especialidad de Física. Profesor Auxiliar.

References

Alonso, R. D. (2003). Física y Matemáticas. Curso Universitario Interdisciplinar. “Sociedad, Ciencia, Tecnología y Matemáticas”. Universidad de La Laguna, http://eru.dfis.ull.es.
Campelo, J. R. (2003). Un Modelo Didáctico para Enseñanza Aprendizaje de la Física. Revista Brasileira de Ensino de Física, 25(1). https://www.scielo.br/j/rbef/a/NGszBmpcgVWR9PDwHp4rRJk/?lang=es
Landau, L. D., & Lifshitz, E. (1980). Statistical Physics. Butterworth - Heinemann.
Landau, L. D., & Lifshitz, E. (1985). Mecánica. Ediciones Reverté.
Perera, F. (1999). Interdisciplinariedad y Currículum. Material Científico. Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona.
Salazar, E., Quesada, J., & García, R. (2020). Especialización vs interdisciplinaridad un acercamiento desde el enfoque dialéctico materialista. (Revisión). Roca. Revista científico - Educacional De La Provincia Granma, 16(1), 1407-1416. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2100

Published

2022-12-04

How to Cite

Approach to the mathematical modeling in the didactic treatment of the contents of the Physics (Review). (2022). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 6(4), 346-366. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/3696

Most read articles by the same author(s)