Learning developer of the chemistry in the Pre-University education (Original)

Authors

  • Olivia Hernández Guerra Dirección Municipal de Educación Yara, Granma

Keywords:

chemical equilibrium; learning developer; integrator; interdisciplinary; process

Abstract

The present work evidences the result of an investigation accomplished in the Pre-University Education, for the sake of favoring the learning developer of Química's subject of study through the realization of an exercising system for levels of cognitive performance from a theoretic practical conception in the contentses of the chemical equilibrium.  Learning of the subject of study at the pre-university school responds to a present-day problems of the process of teaching Cuban, therefore it has present time and the scientific new thing is the contribution that it offers to professors and students of this subject of study when showing them to him like can work to him in system the exercises that they extend throughout all theory gone into in this unit with a focus interdisciplinar. The system applies a most integral sight of these sciences over the educational and complete practice and his show in the strengthening of a scientific culture of the students.

References

1. Advine, F, F. 1999. Didáctica y optimización del proceso de Enseñanza-aprendizaje. La Habana: Pueblo y Educación.
2. Álvarez, de Z, C. 1993. Hacia una escuela de excelencia. La Habana: Pueblo y Educación.
3. Álvarez, P, M. 2005. Interdisciplinariedad: Una Aproximación desde la enseñanza – aprendizaje de las ciencias. La Habana: Pueblo y Educación.
4. Castellano, D. 2002. Aprender y enseñar en la escuela... [et al.]. La Habana: Pueblo y Educación.
5. Bermúdez, R. 1996. Teoría y metodología del aprendizaje. .La Habana: Pueblo y Educación.
6. Córdova LL. M. 1999. Aprendizaje creativo. La Habana: [s.n]: (Soporte magnético).
7. Davidov, V.1984. La enseñanza escolar y el desarrollo psíquico. Moscú: MI.,
8. Fuentes, H. 2005. El proceso de investigación científica desde un pensamiento sistémico dialéctico humanístico. Santiago de Cuba: Oriente.
9. González Pacheco, O. 2001.Teoría del aprendizaje e instrucción. La Habana: Pueblo y Educación.
10. González Soca, A. M y otros. 2004. Nociones de Sociología y Pedagogía. La Habana: Pueblo y Educación.
11. Pozo, J. I. 1999. Aprendices y Maestros: La nueva cultura del aprendizaje. La Habana: Pueblo y Educación.
12. Silvestre Oramas, M. 1999. Aprendizaje, educación y desarrollo. La Habana: Pueblo y Educación.

Published

2019-08-28

How to Cite

Learning developer of the chemistry in the Pre-University education (Original). (2019). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 3(3), 45-59. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/877