Statistics in Virtual Teaching (Original)

Authors

  • Olaida Marisela Polanco Pérez Universidad de Granma
  • Juan Bautista Martí Zamora Universidad de Granma

Keywords:

teaching virtual; learning; teaching; blended learning; virtual consultations

Abstract

The inclusion of the technology in all the areas demands the handling of various information-technology tools and techniques to the teachers. However, also TIC like facilitating element of the tuitional processes demands a strategy in the pedagogic use of them learning and capacitation. ( Alfie, 2010 ).Information of the semi-eyewitness teaching was  offered to the pupils in this work ( b learning ), that on combines eyewitness classrooms with activities line.Las activities have tools of contents ( material of study and work ), of communication ( e-mail, ads and suggestions ) and of evaluation ( questionnaires, evaluativos, autoevaluativos ). They allowed to a tracking of the process of teaching permanent learning during the development of the subject of study.This change of model implies a fundamental effort for part of the teachers to become adapted from the traditional system of teaching, paying attention to:A knowledge ( TIC ) and pedagogic competitions ( knowledge of InformationTechnologies and Comunicación.The teacher will have at the virtual surroundingses, the tools to articulate his practices with the practices of other ones. The activities developed so much in the virtual teaching as in eyewitness form they are : Videos, Consultas Virtual, Evaluativos and Autoevaluativos.We are  offered improving opportunities for the pedagogic process utilizing technological tools of support that stimulate the abilities of the pupils in benefit of the construction of the knowledge with which, with the inclusion of the Statistics in virtuality they need actions and his tools.

Author Biographies

  • Olaida Marisela Polanco Pérez, Universidad de Granma

    Profesor Asistente

  • Juan Bautista Martí Zamora, Universidad de Granma

    Profesor Auxiliar

References

1. BARBERÀ, E. (coord.), BADIA, A. y MOMINÓ, J. M. (2001). La incógnita de la educación a distancia. Barcelona: ICE UB/Horsori.
2. Del Moral, E. y Villalustre, L. (2005). Adaptación de los Entornos virtuales a los Estilos Cognitivos de los estudiantes: un factor de calidad en la Docencia Virtual. España: Universidad de Sevilla, Revista de Medios y Educación, N 26. pp.17 – 25.
3. Didactic. (s.f.). La formación para convertirse en Experto en e‐Learning. España: Maestría en Tecnología y Enseñanza E‐Learning, Módulo (7).
4. Díez, R., Pérez, C. & Sánchez, A. (2009). Experiencias y metodologías “b-learning” para la formación y evaluación en competencias genéricas en Ingeniería. Revista: La Cuestión Universitaria, 5.pp. 33-45.
5. Gallego, A., y Martínez, E. (2003). Estilos de Aprendizaje y E-learning. Hacia un mayor rendimiento Académico. RED: Revista de Educación a Distancia, N 7.Revista Iberoamericana de Educación (ISSN: 1681-5653)20.
6. HANNAFIN, M., LAND, S. y OLIVER, K. (2000). Entornos de aprendizaje abiertos: fundamentos, métodos y modelos. En, Ch. M. Reigeluth (Ed.), Diseño de la instrucción. Teorías y modelos, (125-152).Madrid: Santillana Aula XXI.
7. Henao, O. (1992). El aula escolar del futuro. Revista Educación y Pedagogía. Vol. 4 (8-9), 87-96.
8. JONG, T. D. y JOOLONGEN, W. V. (1998). El entorno SMISLE: diseño y aprendizaje con entornos integrados de simulación. En C. Vizcarro y J. A. León, Nuevas tecnologías para el aprendizaje, (53-64). Madrid: Pirámide.
9. KRAJCIK, J., SOLOWAY, E., BRUMENFELD, P. y MARX, R. (2000). Una andamiaje de herramientas tecnológicas para promover la enseñanza y el aprendizaje de ciencias. En C. Dede (comp.), Aprendiendo con tecnología, (60-77). Buenos Aires: Paidós.
10. LAFFEY, J., TUPPER, T., MUSSER, D. y WEDMAN, J. (1998). A computer mediated support system for project based learning. Educational Technology Research and Development, 46 (1), págs. 73-86.
11. LAND, S. y GREENE, B. (2000). Project-based learning with the World Wide Web: A qualitative study of resource integration. Educational Technology Research and Development, 48 (1), págs. 45-68.
12. Marcelo, C. (2005). Evaluación en e-learning: Compartiendo algunas experiencias. España: Universidad de Sevilla.
13. Marqués, P. (2000). Impacto de las TIC en la enseñanza Universitaria. UAB España.
14. Mason, R. (2001). Effective facilitation of online learning: the Open University experience. In: Stephenson, John ed. Teaching and learning online: New pedagogies for new technologies. London: Kogan Page.
15. Méndez, A., Rivas, A. & Del Toro, M. (2007). Entornos virtuales de Enseñanza Aprendizaje. Ministerio de Educación Superior. Editorial Universitaria: Centro Universitario de Las Tunas.

Published

2018-12-05

How to Cite

Statistics in Virtual Teaching (Original). (2018). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 2(4), 116-129. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/561