A historical professional upgrading summary from musical and art contents in seventh grade (Review)

Authors

Keywords:

Strategy; professional upgrading; musical education; integration contained artistic musical

Abstract

The Cuba school has as its supreme goal the students' comprehensive formation so it assumes Cultura in the widest sense what means acknowledging and assimilating the ban like supreme end, the culture in its ample sense assumes culture, that means acknowledging, and sociocultural legacy of the artistic contents. The article is aimed at providing a historical over view of the process of professional upgrading of the in the Artistic Education professors in junior high school, laying emphasis on the integration of artistic musical contents in seventh graders. They used Theoretical and empirical methods were used in order to carry out the proposal. The result analysis showed the effectiveness of the proposals in accordance with the historical stages and indicators set by the authoresses for the result tendencial analysis.

Author Biographies

  • Yamilaida Antúnez Peña, Universidad de Granma. Bayamo. Granma. Cuba.

    Licenciada. Máster en Música, Educación y Sociedad. Profesora Asistente.

  • Mayelin Aranda Velázquez, Universidad de Granma. Bayamo. Granma. Cuba.

    Licenciada. Máster en Música, Educación y Sociedad. Profesora Asistente.

  • Elizabet Palacio Figueredo, Universidad de Granma. Bayamo. Granma. Cuba.

    Elizabet Palacio Figueredo. Licenciada. Máster en Música, Educación y Sociedad. Profesora Instructora.

References

Martí, J. (1975a). Obras Completas (vol. 6). Editorial Ciencias Sociales.
Martí, J. (1975b). Obras completas (vol. 8). Editorial Ciencias Sociales.
Sánchez, L. (2013). Estrategia de superación para favorecer el conocimiento de la cultura musical local en los instructores de arte del municipio Manzanillo [Tesis en opción al título académico de Máster en Investigación Educativa, Manzanillo, Granma].
Sánchez, P. (1992). Algunas consideraciones acerca de la Educación Musical en Cuba. Pueblo y Educación.
Sánchez, P. (2000). Educación Musical y expresión corporal. Pueblo y Educación.
Sánchez, P. M., Seijas, C. R., Sánchez, N. M., Eiriz, O., & Pimentel, C. (2017). Plan de estudio de Secundaria Básica. Instituto Cubano de Ciencias Pedagógicas.

Published

2022-11-30

How to Cite

A historical professional upgrading summary from musical and art contents in seventh grade (Review) . (2022). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 6(4), 254-274. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/3670