A reading of the complot. El mundo alucinante: an autofiction writing? (Rehearsal)
Keywords:
autofiction; story; narrator; cuban literatureAbstract
The present work the Cuban reflects on the kind of the auto-fiction in cuban literature, we take like reference, the novel the writer’s El mundo alucinante Reinaldo Arenas. It is worked up with the narrator's category in order to achieve this end and I object his analysis in the text of study that it allow evaluating the value text like auto-fiction.
References
Alberca, M. (2007). El pacto ambiguo: de la novela autobiográfica a la autoficción. Biblioteca Nueva.
Alberca, M. (2005). ¿Existe la autoficción hispanoamericana? Cuadernos del CILHA, 7(7-8), 115-127. https://bdigital.uncu.edu.ar/1095
Arcos, J. L., Bahr, A., Borroto, A., Cabrera, L., Chaple, S., Capote, Z., Fernández Pequeño, J. M., Fuentes, I., Galano, N., Garrandés, A., González, W., López Lemus, V., Mendoza, I., Miranda, O., Nieves, D., Pérez Díaz, E., del Pino, A., Quintanilla, N., Rivero, B., … Ubieta, E. (2008). Historia de la literatura cubana (t. 3). Editorial Letras Cubanas.
Arenas, R. (1969). El mundo alucinante. Montesinos.
Breton, A. (1960). Nadja. Grove Press.
Borges, J. L. (2002). Páginas escogidas. Fondo Editorial Casa de las Américas.
Colonna, V. (2012). Cuatro propuestas y tres deserciones (tipologías de la autoficción). En La autoficción: reflexiones teóricas (pp. 85-122). Arco Libros.
Doubrovsky, S. (2012). Autobiografía/verdad/psicoanálisis. en La autoficción: reflexiones teóricas (pp. 45-64). Arco Libros.
Lejeune, P. (1991). El pacto autobiográfico. Suplementos Anthropos, 29(9), 47-61. https://semioticaderedes-carlon.com/wp-content/uploads/2018/04/Lejeune.pdf
Lezama Lima, J. (1966). Paradiso. Ediciones Unión.
Prada Oropeza, R. (1989). La narratología hoy. Editorial Arte y Sociedad.
Sarduy, S. (1993). Pájaros de la playa. Tusquets Editores.
Unamuno, M. (1914). Niebla. Zig-Zag.
Alberca, M. (2005). ¿Existe la autoficción hispanoamericana? Cuadernos del CILHA, 7(7-8), 115-127. https://bdigital.uncu.edu.ar/1095
Arcos, J. L., Bahr, A., Borroto, A., Cabrera, L., Chaple, S., Capote, Z., Fernández Pequeño, J. M., Fuentes, I., Galano, N., Garrandés, A., González, W., López Lemus, V., Mendoza, I., Miranda, O., Nieves, D., Pérez Díaz, E., del Pino, A., Quintanilla, N., Rivero, B., … Ubieta, E. (2008). Historia de la literatura cubana (t. 3). Editorial Letras Cubanas.
Arenas, R. (1969). El mundo alucinante. Montesinos.
Breton, A. (1960). Nadja. Grove Press.
Borges, J. L. (2002). Páginas escogidas. Fondo Editorial Casa de las Américas.
Colonna, V. (2012). Cuatro propuestas y tres deserciones (tipologías de la autoficción). En La autoficción: reflexiones teóricas (pp. 85-122). Arco Libros.
Doubrovsky, S. (2012). Autobiografía/verdad/psicoanálisis. en La autoficción: reflexiones teóricas (pp. 45-64). Arco Libros.
Lejeune, P. (1991). El pacto autobiográfico. Suplementos Anthropos, 29(9), 47-61. https://semioticaderedes-carlon.com/wp-content/uploads/2018/04/Lejeune.pdf
Lezama Lima, J. (1966). Paradiso. Ediciones Unión.
Prada Oropeza, R. (1989). La narratología hoy. Editorial Arte y Sociedad.
Sarduy, S. (1993). Pájaros de la playa. Tusquets Editores.
Unamuno, M. (1914). Niebla. Zig-Zag.
Published
2022-11-08
Issue
Section
Articles
How to Cite
A reading of the complot. El mundo alucinante: an autofiction writing? (Rehearsal). (2022). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 6(4), 125-137. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/3613