A new look at the teaching of English for members of the Ministry of the Interior (Original)

Authors

Keywords:

communicative skills; english; Ministry of Interior; activities

Abstract

The article aims to offer activities to contribute to the development of communication skills in English for occupational purposes of the members of the Personal Security Directorate of the Ministry of the Interior. For its development, theoretical methods are used: analytical-synthetic, inductive-deductive, document analysis, modeling; empirical methods: observation, survey, interview, triangulation; and methods and techniques of descriptive and inferential statistics, which allow demonstrating the relevance of activities and effectiveness in social practice. This construct offers a concrete response to the dialectical contradiction between the need for the members of the Directorate of Personal Security of the Ministry of the Interior to develop communication skills in English for Occupational Purposes and the deficiencies that they show in their communicative performance in terms of linguistic aspects. , strategic, discursive and socioculture ; to contribute to the solution of the scientific problem: Insufficiencies in the development of communication skills in English for occupational purposes, which limit the communicative performance in terms of linguistic, strategic, discursive and socio-cultural aspects of the members of the Ministry's Personal Safety Directorate inland.

Author Biographies

  • Luis Santiesteban Almaguer, Universidad de Ciencias Pedagógicas Enrique José Varona. Marianao. La Habana. Cuba.

    Licenciado.

  • Esther Santiesteban Almaguer, Universidad de Granma. Bayamo. Granma. Cuba.

    Licenciada. Doctora en Ciencias. Profesora Titular.

  • Rodolfo González González, Universidad de Granma. Bayamo. Granma. Cuba.

    Licenciado. Doctor en Ciencias. Profesor Titular.

References

Acosta, A. (2009). Didáctica interactiva de la comunicación. Pueblo y Educación.
Constitución de la República de Cuba (2001). La Habana: Pueblo y Educación.
Fernández, A. M. (2002). Comunicación educativa. Pueblo y Educación.
Góngora, O. (2014). El desarrollo de habilidades de comunicación oral en la formación semipresencial de profesores. [Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Ciudad de La Habana]. La Habana.
Pulido, F. (2005). Propuesta de estrategia didáctica desarrolladora para concebir el proceso de enseñanza aprendizaje de la competencia comunicativa integral de la Lengua Inglesa en alumnos de 6to grado de la escuela primaria en Pinar del Río. [Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Pinar del Río]. Pinar del Río.
Roméu, A. (2006). El enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural en la enseñanza de la lengua y la literatura. Instituto Superior Pedagógico “Enrique José Varona”.

Published

2022-03-03

Issue

Section

Articles

How to Cite

A new look at the teaching of English for members of the Ministry of the Interior (Original). (2022). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 6(1), 327-345. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/3054

Most read articles by the same author(s)