An approach to the didactic treatment of Physics linked with mathematics (Revisión)

Authors

Keywords:

interdisciplinary; didactic; mathematics; physics

Abstract

An observation of the interdisciplinary become a structural foundation for a pertinent didactic treatment of the knowledge about the existence of the objects, processes, phenomena and relations among themselves. Based in the above, a revision of some tendencies is accomplished, like approximation to the conception of the didactic treatment of the particular knowledge. Specifically, the mathematical modeling applies to Physics, highlighting the importance of the integrative learning.

Author Biographies

  • José Arturo Peña Pérez, Universidad de Granma

    Ing. Profesor Asistente. Universidad de Granma, campus “Blas Roca Calderío”. Bayamo. Granma.  Cuba.

  • Ignacio Rafael Benítez Rodríguez, Universidad de Granma

    Lic. Profesor Asistente. Universidad de Granma, campus “Blas Roca Calderío”. Bayamo,. Granma. Cuba

  • Baloy Suárez Rodríguez, Universidad de Granma

    Lic.  Instructor. Universidad de Granma, campus “Blas Roca Calderío”.  Bayamo. Granma. Cuba.

References

Alonso R., D. (2003). Física y Matemáticas. Curso Universitario Interdisciplinar “Sociedad, Ciencia, Tecnología y Matemáticas”. Universidad de La Laguna, http://eru.dfis.ull.es.
Arruda, J.R.C., & Marín, J.A. (2001). Un Sistema Didáctico para la Enseñanza-Aprendizaje de la Física. Revista Brasileira de Ensino de Física, vol 23 (3).
Campelo, J. (2003). Un Modelo Didáctico para Enseñanza Aprendizaje de la Física. Revista Brasileira de Ensino de Física, vol. 25(1).
Landau, L.D., y Lifshitz, E. (1985). Mecánica. Ediciones Reverté.
Landau, L.D., & Lifshitz, E. (1980). Statistical Physics. Butterworth-Heinemann.
Perera, F. (1999). Interdisciplinariedad y Currículum. Material Científico. La Habana: ISPEJV. (en soporte electrónico).
Salazar, E. (2020). Especialización vs interdisciplinaridad un acercamiento desde el enfoque dialéctico materialista. (En soporte electrónico).

Published

2021-11-02

How to Cite

An approach to the didactic treatment of Physics linked with mathematics (Revisión). (2021). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 5(4), 118-132. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2832

Most read articles by the same author(s)