The use of e-activities in the direction of the independent work of university students.

Authors

Keywords:

educación a distancia, tecnologías educativas, tutoría, e-actividades

Abstract

The research is developed by the need to solve the insufficiencies in the direction of the independent work of the teaching-learning process, in the subjects of the pedagogical careers of the area of ​​Sciences. This work focuses on verifying the influence of the typologies of e-activities of independent work on learning. For the study, theoretical and empirical research methods were used, carrying out an analysis of the teaching results after the interaction with the e-activities planned in a course. The results were collected through the activity reports of the platform and show that the application of various types of e-activities appropriate to the forms of content presentation allowed us to verify that there are no better typologies, only that some are more effective for certain content.

Author Biographies

  • Loraine María Frutos Morales, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba

    M. Sc. Loraine María Frutos Morales. Profesor Auxiliar. Departamento de Educación a Distancia. Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

  • Pedro Ángel López Tamayo, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba

    Dr. C. Pedro Ángel López Tamayo. Profesor Titular. Departamento de tecnología. Universidad de Granma. Bayamo. Cuba.

References

Alfonso Padrón, G. N. (30 de enero de 2013). La actividad independiente, motor impulsor para un conocimiento sólido. Revista Vinculando Desarrollo Sostenible + Desarrollo Personal. Obtenido de http://vinculando.org
Román, E., y Herrera, J. I. (julio de 2009). El Proceso de Dirección del Trabajo Independiente: Una vía para la autonomía de los estudiantes. Cuadernos de Educación y Desarrollo, 1(5).
García, O. (2010). Concepción pedagógica de un entorno virtual de enseñanza aprendizaje desarrollador para la formación del docente. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, Santiago de Cuba.
Cabero, J., Barroso, J., y Llorente, M (2015). E- actividades para la formación del profesorado en tecnologías de la información y comunicación en el proyecto Dipro 2.0. (ISBN: 978-84-16313-03-7). (G. d. Didáctica, Ed.) Sevilla, España: Universidad de Sevilla.

Published

2021-04-20

Issue

Section

Articles

How to Cite

The use of e-activities in the direction of the independent work of university students. (2021). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 5(2), 326-335. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2768