Proposed metodologica for the formation of de historical culture in the students of the university of Holguin (Original).
Keywords:
methodology; historical culture;formation ; apprenticeship formativeAbstract
Summary The article addresses the issue of the formation of historical culture in students of the Bachelor of Education career. Economy. Theoretical analysis allows presenting the design and the results obtained in the research developed at the University of Holguín, through which the representation of facts was investigated, processes and historical phenomena in young people was investigated through the teaching-learning process of History. from Cuba, has its practical application in a methodology. Its relevance was validated through the use of methods such as: socialization workshop and field experimentation.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Álvarez de Zayas, R. M. y Palomo Alemán, A. (2002) Los protagonistas de la historia. Los alumnos descubren que los hombres comunes también hacen historia. Investigación Didáctica, (1), pp. 27-40. https://raco.cat/index.php/EnsenanzaCS/article/view/126122
Bermúdez Morris, R. y Pérez Martín, L. (2005). Aprendizaje Formativo y Crecimiento Personal. La Habana: Pueblo y Educación.
González Rey F. (1985). Psicología de la Personalidad. La Habana: Pueblo y Educación.
Reyes, J. I. (1999). La historia familiar y comunitaria como vía para el aprendizaje de la historia nacional y de la vinculación del alumno de Secundaria Básica con su contexto social. [Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, Universidad de Ciencias Pedagógicas de Las Tunas] https://repositorio.ult.edu.cu
Romero Ramudo, M. (2006). Didáctica de la Historia. La Habana: Pueblo y Educación.
Palomo Alemán, A. G., Reyes, J. I. y Romero Ramudo, M. (2007). Enseñanza de la historia para la escuela actual. Curso 26 del Congreso Internacional. Pedagogía 2007, La Habana, Cuba (En soporte digital).
Bermúdez Morris, R. y Pérez Martín, L. (2005). Aprendizaje Formativo y Crecimiento Personal. La Habana: Pueblo y Educación.
González Rey F. (1985). Psicología de la Personalidad. La Habana: Pueblo y Educación.
Reyes, J. I. (1999). La historia familiar y comunitaria como vía para el aprendizaje de la historia nacional y de la vinculación del alumno de Secundaria Básica con su contexto social. [Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, Universidad de Ciencias Pedagógicas de Las Tunas] https://repositorio.ult.edu.cu
Romero Ramudo, M. (2006). Didáctica de la Historia. La Habana: Pueblo y Educación.
Palomo Alemán, A. G., Reyes, J. I. y Romero Ramudo, M. (2007). Enseñanza de la historia para la escuela actual. Curso 26 del Congreso Internacional. Pedagogía 2007, La Habana, Cuba (En soporte digital).
Published
2023-05-19
Issue
Section
Artículos
How to Cite
Proposed metodologica for the formation of de historical culture in the students of the university of Holguin (Original). (2023). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 19(2), 193-208. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/3932