Set of Educational Tasks Related to the Integral Study of the Chemical Reactions. (Original)
Keywords:
tasks; learning; substances; chemical reactions; educational scienceAbstract
The present investigation considers as scientific problem: will a set of educational tasks related to the integral study of the chemical reactions contribute to elevate the learning of the students at the university school in the entrance to the Major in Education, Chemistry? In order to find a solution to the enunciated scientific problem a set of educational tasks related to the integral study of the chemical reactions, have been prepared in order to rise the learning of the students incoming to the mentioned career. The results of this work, allow us to state that the students have increased the learning in this matter, preparing them to achieve a high level in such educative science.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Atkins, P., y De Paula, J. (2006). Química-Física. La Habana, Cuba: Félix Varela
Bermúdez Sarguera, R. (1996). Teoría y metodología del aprendizaje. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación
Blanco Hernández, M. (2015). Programas Ciencias Naturales. Educación Preuniversitaria. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Castellanos Simons, D. (2002). Aprender y enseñar en la escuela. Una concepción desarrolladora. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Collazo Ramón, D. (2005). Tareas de aprendizaje. Sus exigencias actuales. México: CEIDE
Gonzalo Viñedo, C. (2005). Química General. Tareas integradoras. La Habana, Cuba: CITMATEL. ISBN 959-237-141-5
González Rey, F. (1995). Comunicación, personalidad y desarrollo. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación
Labarrere Reyes, G. (1996). Pensamiento. Análisis y autorregulación de la actividad cognoscitiva de los alumnos. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Matos Peréz, R. (2000). Diseño de la disciplina Química Inorgánica para los institutos superiores pedagógicos. (Tesis Doctoral) Instituto Superior Pedagógico Frank País García, Santiago de Cuba, Cuba.
Mazarío Mazarío, A. (1999). Proceso de Enseñanza- Aprendizaje. Matanzas, Cuba: Pueblo y Educación
Silvestre Orama, M. (2001). Aprendizaje, educación y desarrollo. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Talizina Fiodorovna, N. (1988). Psicología de la enseñanza. Moscú: Progreso
Bermúdez Sarguera, R. (1996). Teoría y metodología del aprendizaje. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación
Blanco Hernández, M. (2015). Programas Ciencias Naturales. Educación Preuniversitaria. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Castellanos Simons, D. (2002). Aprender y enseñar en la escuela. Una concepción desarrolladora. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Collazo Ramón, D. (2005). Tareas de aprendizaje. Sus exigencias actuales. México: CEIDE
Gonzalo Viñedo, C. (2005). Química General. Tareas integradoras. La Habana, Cuba: CITMATEL. ISBN 959-237-141-5
González Rey, F. (1995). Comunicación, personalidad y desarrollo. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación
Labarrere Reyes, G. (1996). Pensamiento. Análisis y autorregulación de la actividad cognoscitiva de los alumnos. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Matos Peréz, R. (2000). Diseño de la disciplina Química Inorgánica para los institutos superiores pedagógicos. (Tesis Doctoral) Instituto Superior Pedagógico Frank País García, Santiago de Cuba, Cuba.
Mazarío Mazarío, A. (1999). Proceso de Enseñanza- Aprendizaje. Matanzas, Cuba: Pueblo y Educación
Silvestre Orama, M. (2001). Aprendizaje, educación y desarrollo. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Talizina Fiodorovna, N. (1988). Psicología de la enseñanza. Moscú: Progreso
Published
2022-04-05
Issue
Section
Artículos
How to Cite
Set of Educational Tasks Related to the Integral Study of the Chemical Reactions. (Original). (2022). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 18(3), 46-69. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/3395

































