Set of Educational Tasks Related to the Integral Study of the Chemical Reactions. (Original)

Authors

Keywords:

tasks; learning; substances; chemical reactions; educational science

Abstract

The present investigation considers as scientific problem: will a set of educational tasks related to the integral study of the chemical reactions contribute to elevate the learning of the students at the university school in the entrance to the Major in Education, Chemistry? In order to find a solution to the enunciated scientific problem a set of educational tasks related to the integral study of the chemical reactions, have been prepared in order to rise the learning of the students incoming to the mentioned career. The results of this work, allow us to state that the students have increased the learning in this matter, preparing them to achieve a high level in such educative science.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Luis Marlies Mengana Betancourt, Universidad de Oriente. Santiago de Cuba, Cuba.

    Master en Ciencias Pedagógicas. Prof. Asistente.

  • Nelson Duany Timosthe, Universidad de Oriente. Santiago de Cuba, Cuba.

    Master en Ciencias Pedagógicas. Prof. Auxiliar.

  • María Milagros Torres Elers, Universidad de Oriente. Santiago de Cuba, Cuba.

    Master en Ciencias Pedagógicas. Prof. Auxiliar.

References

Atkins, P., y De Paula, J. (2006). Química-Física. La Habana, Cuba: Félix Varela
Bermúdez Sarguera, R. (1996). Teoría y metodología del aprendizaje. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación
Blanco Hernández, M. (2015). Programas Ciencias Naturales. Educación Preuniversitaria. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Castellanos Simons, D. (2002). Aprender y enseñar en la escuela. Una concepción desarrolladora. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Collazo Ramón, D. (2005). Tareas de aprendizaje. Sus exigencias actuales. México: CEIDE
Gonzalo Viñedo, C. (2005). Química General. Tareas integradoras. La Habana, Cuba: CITMATEL. ISBN 959-237-141-5
González Rey, F. (1995). Comunicación, personalidad y desarrollo. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación
Labarrere Reyes, G. (1996). Pensamiento. Análisis y autorregulación de la actividad cognoscitiva de los alumnos. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Matos Peréz, R. (2000). Diseño de la disciplina Química Inorgánica para los institutos superiores pedagógicos. (Tesis Doctoral) Instituto Superior Pedagógico Frank País García, Santiago de Cuba, Cuba.
Mazarío Mazarío, A. (1999). Proceso de Enseñanza- Aprendizaje. Matanzas, Cuba: Pueblo y Educación
Silvestre Orama, M. (2001). Aprendizaje, educación y desarrollo. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Talizina Fiodorovna, N. (1988). Psicología de la enseñanza. Moscú: Progreso

Published

2022-04-05

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Set of Educational Tasks Related to the Integral Study of the Chemical Reactions. (Original). (2022). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 18(3), 46-69. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/3395