A strategy of family intervention to develop the motor-physical area in 4-5 years old children at Caymary comunity. (Review)
Keywords:
strategy of family intervention, development the motor physical areaAbstract
This article presents a strategy of family intervention to contribute to the preparation of the family to develop the motor-physical area in 4-5 years old children at Caymary comunity in the municipality of Manzanillo and at the some time demostrate that the family plays an important role in the educative process. The analysis of the results permitedd to corroborate the effects veness of the proposed strategy of family intervention in the comunity, as part of the attention provided to 4-5 years old children.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Alba, M. (1992). La orientación en la actividad pedagógica. La Habana, Pueblo y Educación.
Alonso Álvarez, A. (2006). Psicodiagnóstico. La Habana, Ciencias Médicas.
Álvarez, A. y del Río. (2003). “Educación y desarrollo, la teoría de Vigotsky y la Zona de Desarrollo Próximo”. En el Desarrollo Psicológico y Educación II. Alianza. Madrid.
Álvarez, C. y V. Sierra. (1998). Metodología de la Investigación. La Habana, MES.
Álvarez, M. y otros (1990). Acerca de la familia cubana actual. La Habana, Academia.
Áres Muzio, P. (2002). Psicología de la familia. Una aproximación a su estudio. La Habana. Félix Varela.
Áres Muzio, P. (1990). Mi familia es así. Ciudad de La Habana. Ciencias Sociales.
Arias Beatón, G. (2002). El conocimiento de los niños y sus familias. En reflexiones desde nuestros encuentros --Ciudad de La Habana: UNESCO, CELEP.
Castellanos Simons, D. (2003): Estrategias para promover el aprendizaje desarrollador en el contexto escolar, La Habana, Universidad Pedagógica “Enrique José Varona”. (Material en soporte electrónico).
Martí Pérez, J. (2009). Cuaderno Martiano I. La Habana. Pueblo y Educación.
Alonso Álvarez, A. (2006). Psicodiagnóstico. La Habana, Ciencias Médicas.
Álvarez, A. y del Río. (2003). “Educación y desarrollo, la teoría de Vigotsky y la Zona de Desarrollo Próximo”. En el Desarrollo Psicológico y Educación II. Alianza. Madrid.
Álvarez, C. y V. Sierra. (1998). Metodología de la Investigación. La Habana, MES.
Álvarez, M. y otros (1990). Acerca de la familia cubana actual. La Habana, Academia.
Áres Muzio, P. (2002). Psicología de la familia. Una aproximación a su estudio. La Habana. Félix Varela.
Áres Muzio, P. (1990). Mi familia es así. Ciudad de La Habana. Ciencias Sociales.
Arias Beatón, G. (2002). El conocimiento de los niños y sus familias. En reflexiones desde nuestros encuentros --Ciudad de La Habana: UNESCO, CELEP.
Castellanos Simons, D. (2003): Estrategias para promover el aprendizaje desarrollador en el contexto escolar, La Habana, Universidad Pedagógica “Enrique José Varona”. (Material en soporte electrónico).
Martí Pérez, J. (2009). Cuaderno Martiano I. La Habana. Pueblo y Educación.
Published
2021-09-15
Issue
Section
Artículos
How to Cite
A strategy of family intervention to develop the motor-physical area in 4-5 years old children at Caymary comunity. (Review). (2021). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 17(4), 352-367. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2760

































