A strategy of family intervention to develop the motor-physical area in 4-5 years old children at Caymary comunity. (Review)

Authors

Keywords:

strategy of family intervention, development the motor physical area

Abstract

This article presents a strategy of family intervention to contribute to the preparation of the family to develop the motor-physical area in 4-5 years old children at Caymary comunity in the municipality of Manzanillo and at the some time demostrate that the family plays an important role in the educative process. The analysis of the results permitedd to corroborate the effects veness of the proposed strategy of family intervention in the comunity, as part of the attention provided to 4-5 years old children.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Roberto Inocencio Chávez Chávez, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Máster en Actividad Física Comunitaria. Prof. Auxiliar.

  • Alina Mercedes González Menéndez, Universidad de Granma. Bayamo, Cuba.

    Máster en Actividad Física Comunitaria. Prof. Auxiliar.

  • Yoandrys Espinosa Quintana, INDER Manzanillo. Manzanillo, Cuba.

    Máster en Ciencias de la Educación.

References

Alba, M. (1992). La orientación en la actividad pedagógica. La Habana, Pueblo y Educación.
Alonso Álvarez, A. (2006). Psicodiagnóstico. La Habana, Ciencias Médicas.
Álvarez, A. y del Río. (2003). “Educación y desarrollo, la teoría de Vigotsky y la Zona de Desarrollo Próximo”. En el Desarrollo Psicológico y Educación II. Alianza. Madrid.
Álvarez, C. y V. Sierra. (1998). Metodología de la Investigación. La Habana, MES.
Álvarez, M. y otros (1990). Acerca de la familia cubana actual. La Habana, Academia.
Áres Muzio, P. (2002). Psicología de la familia. Una aproximación a su estudio. La Habana. Félix Varela.
Áres Muzio, P. (1990). Mi familia es así. Ciudad de La Habana. Ciencias Sociales.
Arias Beatón, G. (2002). El conocimiento de los niños y sus familias. En reflexiones desde nuestros encuentros --Ciudad de La Habana: UNESCO, CELEP.
Castellanos Simons, D. (2003): Estrategias para promover el aprendizaje desarrollador en el contexto escolar, La Habana, Universidad Pedagógica “Enrique José Varona”. (Material en soporte electrónico).
Martí Pérez, J. (2009). Cuaderno Martiano I. La Habana. Pueblo y Educación.

Published

2021-09-15

Issue

Section

Artículos

How to Cite

A strategy of family intervention to develop the motor-physical area in 4-5 years old children at Caymary comunity. (Review). (2021). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 17(4), 352-367. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/2760

Most read articles by the same author(s)