The methodological scientific analysis an effective demand in the formation of professors under the current conditions (Review)

Authors

  • Rafael Antonio Parra-Serrano Universidad de Granma
  • Milagro del Toro-López Universidad de Granma
  • Aglays de los Ángeles Pérez-Vázquez Universidad de Granma

Keywords:

Methodological scientific analysis; formation; principles

Abstract

The present article has the intention of reflecting the execution concretely of one of the current demands of the plans, formation programs, and effective and of the content of the Didactic ones of the Sciences in the career of formation of the educational futures of the education

It directs to the educational ones and officials of the Cuban Ministry of Education (MINED) to those relating ones theoretical of one of the three functions in that the educational activity is framed in whose base is the Methodological scientific analysis (ACM) of the units of study of the different programs.  To the use of diverse resources and technical educational and other didactic means, as well as to the essential aspects that you/they should not stop to be analysis object in anyone of the methodological activities that you/they are developed in the different teaching levels. It is chosen as example the first unit of study of the 8. Grade, of the half school, to be basic for the course of Physics, and to possess few h/c that makes less extensive this work.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Rafael Antonio Parra-Serrano, Universidad de Granma

    Profesor Auxiliar

  • Milagro del Toro-López, Universidad de Granma

    Profesor Asistente

  • Aglays de los Ángeles Pérez-Vázquez, Universidad de Granma

    Profesora asistente

References

Alpízar, R. et al. (2008). La formación y desarrollo de los directivos académicos por competencias en la Universidad de Cienfuegos: Evento Universidad.

Asencio Cabot, E. (2007). Principios para la dinamización del proceso de enseñanza- aprendizaje de la Física. VI Congreso Didáctica de las Ciencias. (Material digital).

Castellanos Simons, D. et. al. (2002). Aprender y Enseñar en la escuela. Una concepción desarrolladora. La Habana: Pueblo y Educación.

Colectivo de Autores. (2002).Compendio de Pedagogía. La Habana. Pueblo y Educación.

García Batista, G. y Caballero Delgado, E. (2003). El trabajo metodológico en la escuela cubana. Una perspectiva actual. En Didáctica. Teoría y Práctica pp.262-276. La Habana: Pueblo y Educación.

Parra Serrano, R A. (2013). El tratamiento metodológico al desarrollo del trabajo independiente a través del tema # 3 del programa de la asignatura Didáctica de la Física III para la carrera de Matemática-Física. UCP” Blas Roca Calderío. Manzanillo.

Resolución 200/2014 del MINED

Resoluciön150/2010 del MINED

Rico Montero, P. (2002). Algunas características de la actividad de aprendizaje y del desarrollo. En Colectivo de autores. Compendio de pedagogía pp.61-67.La Habana: Pueblo y Educación.

Valdés Castro, P. et. al. (1999). Enseñanza de la física elemental en las condiciones actuales. La Habana. Pueblo y Educación.

Valdés, P et. al., (1999). El proceso de enseñanza-aprendizaje de la Física en las condiciones contemporáneas: Temas seleccionados. La Habana. Editorial Pueblo y Educación. (Soporte digital).

Published

2017-12-18

Issue

Section

Artículos

How to Cite

The methodological scientific analysis an effective demand in the formation of professors under the current conditions (Review). (2017). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 13(4), 51-64. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/276

Most read articles by the same author(s)