An approach to the motivation of light mentally retarded teenagers in the municipality of Cauto Cristo.
Keywords:
teenagers, motivation, mental retardation, school atmosphere, economic situationAbstract
The current article is based on the result of a study with light mentally retarded teenagers of the Special School Nolberto Ramirez of the municipality of Río Cauto. During the investigation methods of the theoretical level were used: analytic-synthetic, inductive-deductive and the revision of documents that allowed the bibliographical revision, the historical analysis and the current situation of the problem under analysis, of the empirical level, such as observation and interview, as well as the technique of the ten desires. The work lead to determine the causes that conditioned the lack of motivation in the students and to design the strategy that allowed to increase their motivation.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Quiroga Estévez, Mª Ángeles (1989): “Deficiencia mental, en Mayor: Manual de Educación Especial. Anaya. Madrid.
Sainz y Mayor (1989): Cognición y aprendizaje en la deficiencia mental en Mayor: La psicología de la Escuela Infantil. Anaya. Madrid.
Bautista, R. (1993): Necesidades educativas especiales. Aljibe. Málaga.
Miranda Pérez (2003).La dirección de la actividad cognocitiva. Aljibe. Málaga.
Goleman, D. (2000). La inteligencia emocional: Por qué es más importante que el coheficiente intelectual. México: Ediciones B.
Castillo Ortíz, A. M. (Ed.). (2000). Administración educativa: Técnicas, estrategias y prácticas motivacionales. San Juan: Publicaciones Puertorriqueñas.
Koroleev, F. (1978). Fundamentos Generales de la Pedagogía. La Habana: Pueblo y Educación.
Vigotski, L. (1968). Pensamiento y Lenguaje. Ed. Revolucionaria. La Habana, 1968.
Sainz y Mayor (1989): Cognición y aprendizaje en la deficiencia mental en Mayor: La psicología de la Escuela Infantil. Anaya. Madrid.
Bautista, R. (1993): Necesidades educativas especiales. Aljibe. Málaga.
Miranda Pérez (2003).La dirección de la actividad cognocitiva. Aljibe. Málaga.
Goleman, D. (2000). La inteligencia emocional: Por qué es más importante que el coheficiente intelectual. México: Ediciones B.
Castillo Ortíz, A. M. (Ed.). (2000). Administración educativa: Técnicas, estrategias y prácticas motivacionales. San Juan: Publicaciones Puertorriqueñas.
Koroleev, F. (1978). Fundamentos Generales de la Pedagogía. La Habana: Pueblo y Educación.
Vigotski, L. (1968). Pensamiento y Lenguaje. Ed. Revolucionaria. La Habana, 1968.
Downloads
Published
2016-10-25
Issue
Section
Artículos
How to Cite
An approach to the motivation of light mentally retarded teenagers in the municipality of Cauto Cristo. (2016). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 12(3), 28-33. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/1259