The formation of abilities in law students, a task to form not give informing (review)

Authors

  • Jorge Rondón Valdés Universidad de Granma
  • Alcides Antúnez Sánchez Universidad de Granma

Keywords:

labor competitions, abilities, teaching educational process

Abstract

The article sells off a sketch of the referent theoreticians that have been had in account for the development of the abilities in the teaching educational process, the principal ideas from a historic cultural focus, the need and importance of the formation of the law students to create in these social abilities that be enabled to demonstrate his competitions on the market labor are based. He is once a revision of the introduction of the scientific activity within the process of teaching was accomplished for it learning that the development of abilities at the University Cuban enable him. As from the perspective of the new digital technologies in young people's cognitive development in his moral values, styles of life and educational expectations, in order to take possession of knowledge or juridical knowledges, and to endow them of a series of competitions and basic abilities that they qualify it to the exercise of his profession once this come over the labor market from the modes of acting like district attorney, judge, lawyer, adviser, professor, between other ones. We helped ourselves in the methods of the investigation for them like: The historic logician, the one belonging to analysis and synthesis, and the one belonging to induction deduction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Aneca. (2007). Libro Blanco del Título de Grado en Derecho, Madrid, 16 de marzo de 2006. Recuperado el 12 de junio de 2009, Disponible en: http://www.aneca.es/activin/docs/libroblanco_derecho_def.pdf
2. Álvarez I. (1995) Perfeccionamiento de la formación de habilidades en la solución de problemas de Física para estudiantes de Ciencias Técnicas. Tesis de Maestría en Ciencias de la Educación.
3. Álvarez, D. C. M. (1996). La escuela en la vida. Colección Educación y Desarrollo y del mismo autor. Hacia una escuela de excelencia. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.
4. Álvarez, I., (1999) El proceso y sus movimientos: Modelo de la Dinámica del Proceso Docente Educativo en la Educación superior. Tesis en opción al grado científico de doctor en Ciencias Pedagógicas. CEES "Manuel F. Gran" Universidad de Oriente.
5. Bretel, L. (2005). Evaluación de Competencias. Recuperado el 16 de abril de 2010, Disponible en:http://breteleandocompeten.blogspot.com/2005/09/evaluacin-de-competencias.html
6. Coll Aguilera, M. (2008) Estrategia didáctica para la sistematización de las habilidades generales más aplicadas en la disciplina principal integradora de la carrera de derecho. Tesina en opción al título académico de especialista en docencia universitaria con mención a derecho, Universidad de Granma. Cuba.
7. Díaz, B. (1992) Didáctica: Aportes para una Polémica, Aique, Buenos Aires, Argentina.
8. Fuentes H, Pérez L, Mestre U. y otros (1994) La formación de habilidades a través de la solución de problemas. Monografía. Centro de Estudios "Manuel F. Gran". ISPJAM.
9. Fuentes, H., Cruz, S. (1997). Curso Diseño Curricular. Monografía. CEES "Manuel F. Gran", Santiago de Cuba.
10. Fuentes, H. (1998) Modelo holístico configuracional, como una aproximación a la Didáctica. CEES "M. F. Gran".
11. Fuentes, H., Álvarez, I., Cruz, S. (1998). Modelo holístico configuracional de la Didáctica de la Educación Superior. Monografía. CEES “Manuel F. Gran”. Universidad de Oriente.
12. González Losada, S. (2010) Análisis de las competencias de los estudiantes de Derecho en los nuevos planes de estudio de Andalucía en el EEES, Revista de Educación, número 12, Universidad de Huelva, España.
13. Nisbet, J. Schucksmiths. (1987) Estrategias de aprendizaje. Editorial Santillana, Madrid.
14. Novak, J.D. y B.D. (1988): Aprendiendo a aprender. Barcelona: Ed. Martínez Roca. (Ed. Original 1984 Learninghow to learn. Cambridge, Ma: Cambridge University Press).
15. Reglamento para el trabajo docente y metodológico en la Educación Superior. Resolución No. 210 de 2007. MES. Cuba.

Published

2017-03-24

Issue

Section

Artículos

How to Cite

The formation of abilities in law students, a task to form not give informing (review). (2017). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 13(1), 125-142. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/1219