The intern of ability structures to classify, in show of the accentuation of thewords (Original)

Authors

  • Ana Deyvis Mompiés Piña Universidad de Granma
  • Yoandris Riverón García Universidad de Granma
  • Dailén Parra Pascual Universidad de Granma

Keywords:

spelling, skills, acute,flat, classify,alternative,learning,favor

Abstract

The article discusses a topic of concern for teachers and school education system in general, and relates to favor the acute accent, plain words and proparoxitons from the internal structure of the ability to classify, for it was taken as a reference Thesis master the theme "Alternative methodology for the development of the ability to classify the accentuation of sharp words, plain and esdrújulas in school the third grade of elementary school Eduardo Castillo Sosa".

References

1. Avendaño, R. M. (1989). ¿Sabes enseñar a clasificar y comparar? La Habana: Pueblo y Educación.
2. Balmaceda Neyra, O. (2003). Enseñar y aprender ortografía. La Habana: Pueblo y Educación.
3. García Aretio , L. Editorial del BENED, febrero de 2009,La Guía Didáctica.
4. Labarrere Reyes, G. (1988). Pedagogía. La Habana: Pueblo y Educación.
5. López Romero MA, Crisol Moya E. Las guías de aprendizaje autónomo como herramienta didáctica de apoyo a la docencia. Escuela Abierta. Rev de InvestEduc. 2012;(15):9-31.
6. Marques Rodríguez, A .HABILIDADES, REFLEXIONES Y PROPOSICIONES PARA SU EVALUACION.
7. Programa de la escuela primaria: Tercer grado. (1990). La Habana:
Pueblo y Educación.
8. Vitelio Ruiz, J. y Miyares, E. (1986). Didáctica de la Ortografía. En Ortografía Teórico práctica con una introducción lingüística (pp.37- 70). La Habana: Pueblo y Educación.

Published

2019-08-29

How to Cite

The intern of ability structures to classify, in show of the accentuation of thewords (Original). (2019). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 3(3), 88-98. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/881