Integrated exercise system for teaching English grammar in higher education
Keywords:
linguistic competence; higher education; active methodology; exercise system.Abstract
Using a system of integrated exercises in English grammar teaching to achieve favorable transformations in students' learning currently acquires a higher connotation. The objective of this article is to demonstrate the effectiveness of a system of integrated exercises in the teaching of English grammar in Granma University and Medical Sciences. The methodology used was quantitative, a prospective, quasi-experimental, analytical, observational, study groups and controls study was applied; the fundamental theoretical methods were the synthetic analytical and deductive inductive and mathematical statistics. The fundamental results are in the conceptions of didactic resources used to elaborate and implement a system of integrated exercises in the teaching of English grammar and where the learning analytics propitiated significant changes in the group in which the proposed variant was used. It is concluded that, by implementing a system of integrated exercises in the teaching of English grammar, a greater effectiveness of the task-based system was evidenced in terms of raising the level of knowledge about Basic English grammar.
References
Arias, J. J., Cvejanov, S., López, V., Malalel, D., Mare, M., Ramundo, G. & Zidarich, M. (2023). ¿En qué anda la enseñanza de gramática en la actualidad? Una mirada plurilingüe desde el Sur. Argentinian Journal of Applied Linguistics, 11(1), 42-54.
https://ajal.faapi.org.ar/ojs-3.3.0-5/index.php/AJAL/article/view/304
Fajardo, R., Álvarez, R.J., Corría, I.I., Alcalá, Z., & Licea, M.A. (2023). ¿Cuánto se sabe sobre Edición Genética en la carrera de Medicina? Revista Científica Estudiantil 2 de Diciembre, Revdosdic, 6(2), 1-8.
https://revdosdic.sld.cu/index.php/revdosdic/article/view/444
González, J. (2014). Los niveles de conocimiento. El Aleph en la innovación curricular. Innovación Educativa, 14 (65), 133-141. https://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v14n65/v14n65a9.pdf
Leonetti, M. (s/f). Gramática y pragmática.
https://urbinavolant.com/pragmaubu/wp-content/uploads/2021/04/Leonetti-Gramatica-y-Pragmatica-.pdf
Menéndez, R., Alberto, B., Echeandia, M., Ponce, J., León, F., Falla, F. & Loayza, B. (2018). Nivel de conocimientos en inglés en ingresantes de una universidad de Lambayeque, 2015-I. Revista Experiencia en Medicina del Hospital Regional Lambayeque, 4(3).
https://rem.hrlamb.gob.pe/index.php/REM/article/download/228/
Molina, P. F., Molina, A. R. & Gentry, J. (2021). La gamificación como estrategia didáctica para el aprendizaje del idioma inglés. Dominio de las Ciencias, 7(1), 722-730. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/8231651.pdf
Morchio, M. J., Negrelli, F. H. & Dalla Costa, N. V. (2010). El rol y el uso de diferentes herramientas tecnológicas en la enseñanza de la gramática inglesa.
Núñez, S. A. & Medina, R. P. (2020). Enseñanza de la gramática del idioma inglés vista a través de una aula invertida. FIPCAEC, 5(16), 132-150.
https://www.fipcaec.com/index.php/fipcaec/article/download/223/372/
Ramírez, E.V., Sandoval, M.J., Carbo,Y. R. & Alvarez, M.C. (2022). Evaluando la mejora en el desempeño de estudiantes de inglés como lengua extranjera utilizando actividades de gramática y vocabulario en Nearpod. Journal of Science and Research,7(CININGEC II),1030-1044. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/3219208.pdf
Real Academia Española. (2024). Carrera. En: Diccionario de la Lengua Española. https://dle.rae.es/carrera
Sarasola, J. (2024, enero 12). Curso académico (Año académico). https://ikusmira.org/p/curso-academico-ano-academico.
Published
Versions
- 2024-12-06 (2)
- 2024-11-02 (1)