Historic tendencies of the oral expression in English in the pre-university Cuban (Review)
Keywords:
communicative approach; oral expression; english; methods; proceduresAbstract
You discuss a subject matter of great importance for the present-day education in the present article, which is related with the process of teaching learning of the English subject of study with emphasis in the oral expression in the pre-university Cuban. You aim at determining historic tendencies of the oral expression in the English subject of study in the referred educational level. They examine themselves and they synthesize the principal evolutionary aspects that characterize the treatment of the oral expression. You become established like period for the realization of the study that 1990-1991, to the course understands the introduction of the telling focus in the didactics of the above-mentioned subject of study from the course, 2020-2021. In like manner, it splits in three stages for which indicators are established. An interpretative focus is assumed and they utilize methods like: The documentary analysis, the interview, and the testimony and informants keys. Learning of the English subject of study as a result manages to determine historic tendencies of the process of teaching itself with emphasis in the oral expression.
References
Enríquez O´Farril, I. (2006a). Cuaderno de trabajo de Inglés. Décimo Grado. Editorial Pueblo y Educación.
Enríquez O´Farril, I. (2006b). Programa de Inglés Décimo Grado. Educación Preuniversitaria. Primer Año Educación Técnica y Profesional. Ministerio de Educación.
González, N. G. (2011). Sistema de Ejercicios para Potenciar la Expresión Oral en los Estudiantes del Décimo Dos del IPU “Grito de Yara” [Tesis de maestría, Instituto Superior Pedagógico “Blas Roca Calderío”]. Universidad de Granma.
Granda, I. (2016). Optimización de la estrategia del role-play y su integración en el aula de inglés de Turismo para la mejora de la producción oral [Tesis Doctoral, Universidad Nacional de Educación a Distancia]. e-spacio. http://e-spacio.uned.es/fez/view/tesisuned:Filologia-Igranda
López, Y. (2011). Sistema de Ejercicios para Fortalecer la Expresión Oral en los Estudiantes de Décimo Uno del IPU “Grito De Yara” del Municipio Yara [Tesis de maestría, Instituto Superior Pedagógico “Blas Roca Calderío”]. Universidad de Granma.
Ministerio de Educación. (1989). Indicaciones Específicas para la aplicación de la Resolución Ministerial No.216/89 sobre la Evaluación Escolar. Impresoras gráficas del MINED.
Ministerio de Educación. (1989). Resolución Ministerial No. 403/89. Sobre el Plan de Estudio de la Educación General Politécnica y Laboral. Impresoras gráficas del MINED.
Ministerio de Educación. (2014). Resolución No. 238/2014. Reglamento para la aplicación del Sistema de Evaluación Escolar. Impresoras gráficas del MINED. https://www.gacetaoficial.gob.cu/es/resolucion-238-de-2014-de-ministerio-de-educacion
Pulido, A. P. (2005). Propuesta de Estrategia Didáctica Desarrolladora, Para Concebir el Proceso de Enseñanza-Aprendizaje de la Competencia Comunicativa Integral de la Lengua Inglesa, en Alumnos de 6T0 Grado de la Escuela Primaria en Pinar del Río [Tesis doctoral, Instituto Superior Pedagógico “Rafael María de Mendive”].
Ramírez, A. R. (2009). Alternativa Metodológica para Desarrollar la Habilidad de Expresión Oral en Estudiantes de Décimo Grado del IPVCP “7 De diciembre” [Tesis de maestría, Universidad de Ciencias Pedagógicas “José De La Luz y Caballero”]. Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Holguín. https://repositorio.uho.edu.cu/handle/uho/4213
Tardo, Y. (2007). Modelo estratégico intercultural para el proceso de enseñanza-aprendizaje de la comunicación oral en lenguas extranjeras en contextos de inmersión sociocultural [Tesis doctoral, Universidad de Oriente]. Biblioteca virtual redELE. https://redined.educacion.gob.es/xmlui/handle/11162/76390