Social need of the application of a Didactic Strategy for the learning of orthography with emphasis in the accentuation of words

Authors

Keywords:

didactic strategy; accentuation of words; learning of orthography; spell

Abstract

This investigation makes of in front of a component the Mixed Center's bench of problems Amador Liens Cabrera of the municipality the Ox Arrives. It is specified like objective in her: The elaboration of a didactic strategy for the learning of orthography with emphasis in the accentuation of words. During the investigating, process him emperor theoretic methods, empiricists and statisticians – mathematicians. The referent theoreticians of the process of teaching systematize – learning of the Spanish subject of study – Literature in the pre-university education themselves in the first epigraph, with emphasis in the accentuation of words. One second the epigraph enables approaching a didactic strategy that you modify this present-day status. The attained results allow declaring the effectiveness of the application of the proposed strategy.

Author Biography

  • Isaí Gómez Sánchez, Centro Mixto “Amador Liens Cabrera”. Buey Arriba

    Instructor. Centro Mixto “Amador Liens Cabrera”. Dirección Municipal de Educación. Buey Arriba

References

Addine, F. y García, G. A (2012). La didáctica general y su enseñanza en la Educación Superior Pedagógica. En Revista Congreso Universidad. Vol. I, No 3, ISSN: 2306-918X.
Addine, F. (Comp) (2004). Didáctica Teoría y Práctica. La Habana, Pueblo y Educación.
Álvarez, C.M. (1993). La escuela en la vida. La Habana: MES.
Balmaseda, O. (2002a). Razones para estudiar la ortografía. La Habana, Pueblo y Educación, 2002 – p.12 - 23.
Balmaseda, O. (2002b). La importancia del diagnóstico para la enseñanza – aprendizaje de la ortografía. La Habana, Pueblo y Educación, 2002 – p.46 - 57.
Balmaseda, O. (2005). Enseñar y aprender ortografía. La Habana, Pueblo y Educación, 2005 p. 1-131.
Bermúdez, R. y Pérez, L. M. (2005). Aprendizaje formativo y crecimiento personal. La Habana, Pueblo y Educación.
Espinosa, I. (2009). Estrategia didáctica para favorecer la comprensión lectora en los estudiantes del IV Semestre de la FOC “Alfredo Marrero Núñez”. Tesis en opción al grado académico de Máster en Ciencias de la Educación. Mención Educación de Jóvenes y Adultos. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”.
Romeu r, A. (2002). La concepción de la clase de Lengua Española y el tratamiento de los contenidos ortográficos. La Habana. Pueblo y Educación, 2002 – p.10.
Ríos, I. (2009). Estrategia didáctica para favorecer el aprendizaje de la ortografía con énfasis en la acentuación de las palabras agudas, llanas y esdrújulas en los pioneros de 8vo grado de la ESBU” Zenèn Mariño Vargas”. Tesis en opción al grado académico de Máster en Ciencias de la Educación. Mención Secundaria Básica. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”.
Vega, L. (2008). Estrategia didáctica para favorecer el aprendizaje de la ortografía en los alumnos de 8vo grado de la ESBEC” Omar Torrijos Herrera”. Tesis en opción al grado académico de Máster en Ciencias de la Educación. Mención Secundaria Básica. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”.
Zilberstein, J. (2002). Problemas Actuales del aprendizaje escolar: ¿Diagnosticamos el aprendizaje de nuestros alumnos?, Revista Desafío Escolar. 1ra Edición especial febrero de 2002. Pág. 3- 6, La Habana. Cuba y la colaboración de México.

Published

2021-06-09

How to Cite

Social need of the application of a Didactic Strategy for the learning of orthography with emphasis in the accentuation of words. (2021). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 5(3), 70-79. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2653