Regional Geography: practical teaching, and political-ideological training of Geography course students (Review)

Authors

Keywords:

homeland; mankind; phylogenetic; anthropoid

Abstract

 As it has been shown and illustrated the teaching of Regional Geography has as the  main  scientific methodological  and  pedagogical  requirements  the  use of practical methods, which may not only contribute to practical teaching, but also to the political and ideological formation, as well as the General and Integral Culture of   the  students  of Geography   major,  as  the  foundations   for  their professional formation. The Regional Geography has been present in all curriculum of the professor formation in Cuba as a school discipline, giving answers to the students´ need of loving the homeland and the nation in order to reaffirm their proper identity as citizens of a country, a region or their self-planet, if the thought and action of the most universal of all Cubans is taken into consideration. Its formation in the subjects is an active complex and contradictory process, as indissoluble part of the personality development that is produced in determined socio-historical conditions and in which some socializing factors, as the school, take place. 

Author Biographies

  • Wilfredo Emilio Pérez Puebla, Universidad de Granma. Bayamo. Granma. Cuba

    Profesor Asistente. Licenciado en Educación en Geografía

  • William Corría Sánchez, Universidad de Granma. Bayamo. Granma. Cuba

    Profesor Auxiliar. Licenciado en Educación en Geografía

  • Luis Enrique Sánchez Figueredo, Universidad de Granma. Bayamo. Granma. Cuba

    Profesor Asistente. Licenciado en Educación en Geografía

References

Colectivo de autores. (2002) Geografía Universal. (Tabloide Universidad para Todos). La Habana. Pueblo y Educación.
Colectivo de autores. (2013) Antología de mapas para la Educación. La Habana. Pueblo y Educación.
Colectivo de autores. (2004).Geografía Económica y Social. Ciudad de La Habana. Pueblo y Educación.
Enciclopedia Microsoft. Encarta (2007, 2008, 2009). La Habana. Pueblo y Educación
Enciclopedia Didáctica Interactiva. (2000). La Habana. Pueblo y Educación.
Pérez, M. (2003).Diccionario de Términos Geográficos. Materiales Bibliográficos para los ISP. Carrera de Profesores Generales Integrales. MINED. Soporte electrónico.
Pérez, M. (2004).Geografía Regional. Temas seleccionados. La Habana. Pueblo y Educación.
Programa Director para la Educación en el sistema de valores de la Revolución cubana en la provincia de Granma. Diciembre (2013).- Los valores con que defendemos la Revolución y la especie humana. La Habana. Pueblo y Educación.
Universidad para Todos. (2007).Geografía de las Américas. La Habana. Pueblo y Educación.
Universidad para Todos. (2011a).Historia de América Latina. La Habana. Pueblo y Educación.
Universidad para Todos. (2011b).Bicentenario de la independencia de América Latina (Partes I y II). La Habana. Pueblo y Educación.

Published

2021-01-26

Issue

Section

Articles

How to Cite

Regional Geography: practical teaching, and political-ideological training of Geography course students (Review). (2021). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 5(1), 131-140. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2186

Most read articles by the same author(s)