Activities to strengthen knowledge of local anniversaries through the technique of tempers (Original)
Keywords:
local anniversary; graphic representation; tempersAbstract
The present work seeks to intrude in a topic related with the knowledge of the local history through the graphic representation, question this that presents difficulties in the students of fourth grade of the primary school William to be accustomed to Ledea. The same one has as objective the design of a group of activities to strengthen the knowledge of the local anniversaries through the technique of it tempers it. For the realization of the work methods of the theoretical level were used: analytic - synthetic, inductive - deductive and the modulation; of the empiric level: the observation, the interview, the survey, pedagogic experiment (pre - I experience) and in the statistical ones-mathematical (the percentage calculation as statistician). With the application of the proposal he/she strengthened the knowledge of the local anniversaries through the technique of it tempers it.
References
Cisnero, V. P. R. (2009). Sistema de actividades para elevar el conocimiento de la historia local como parte de la asignatura Historia de Cuba. Tesis en opción al título académico de máster en Ciencia de la Educación. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderio”. Manzanillo. Granma, Cuba.
De la Caridad, L. G. María. (2010). Sistema de actividades para favorecer el conocimiento de las personalidades históricas de la localidad. Tesis en opción al título académico de máster en Ciencia de la Educación. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderio”. Manzanillo. Granma, Cuba.
Comenio, J.A (1670). Compendio de Pedagogía. La Habana. Cuba. Pueblo y Educación.
Labarrere, G., y Valdivia, G. (1988). Pedagogía. La Habana. Cuba. Pueblo y Educación.
Lenin, V. (1964). Obras completas. Moscú: Progreso.
Vigotsky, L. S. (1979). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores: Crítica. Barcelona, España.