A postgraduate activity: specialty program in the teaching of Mathematics (Review)

Authors

Keywords:

specialization; teaching; mathematics; university; granma

Abstract

At the present time in the direction of the teaching-learning process of Mathematics, it is un avoidable and necessary the systematic updating of the teachers, in terms of the theoretical, methodological and practical treatment of the mathematical content for the formation of an adequate materialistic scientific conception of the world. The university of Granma within its postgraduate activities develops a specialization program in the teaching of Mathematics with the aim of deepening and developing the capacities and abilities of the mathematical content, in such a way that the teachers acquire a high scientific, theoretical and methodological that has a favorable impact on their professional performance and can direct the teaching-learning process in the Mathematics subject, contextualized in the different educations. The proposal of this program is feasible both for teachers graduated in the specialties of comprehensive general teacher of basic secondary and the area of exact sciences, as well as for all professionals who need a specialization in the teaching of Mathematics in their professional performance, such as this is the case of primary teachers who work in high school.

Author Biographies

  • Ninfa Socarrás Rodríguez, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba

    Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular

  • Ricardo Serrano Vargas, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba

    Master en Investigación Educativa. Profesor Auxiliar

  • Iraida Miniet Jiménez, Universidad de Granma. Bayamo. Cuba

    Máster en Investigación Educativa. Profesor Auxiliar

References

Álvarez, M.; Almeida, B., Villegas, E. (2014). El proceso de enseñanza aprendizaje de la Matemática. Documentos metodológicos. La Habana. Pueblo y Educación.
Ballester, S. (1992). Metodología de la enseñanza de la Matemática. Tomo 1. La Habana. Pueblo y Educación.
Ballester, S. (2000). Metodología de la enseñanza de la Matemática. Tomo 2. La Habana. Pueblo y Educación,
Chirino, M. V. (2009). Regularidades del proceso de enseñanza-aprendizaje de la investigación educativa. En Selección de lecturas de Metodología de la Investigación educativa. La Habana, Pueblo y Educación.
Jungk, W. (1979). Conferencias sobre metodología de la enseñanza de la Matemática 1. La Habana. Pueblo y Educación.
MES. (2004). Normas y procedimientos para la gestión del postgrado. Instrucción 12018. Pág 21. Resolución No. 132, dictada por el Ministro de Educación Superior, Reglamento de Educación de Posgrado de la República de Cuba.
MINED. (2005) Programa Director de Matemática. La Habana. Cuba. Pueblo y Educación.
Zillmer, W. (1981). Complementos de metodología de la enseñanza de la Matemática. La Habana. Libros para la Educación.

Published

2020-11-10

Issue

Section

Articles

How to Cite

A postgraduate activity: specialty program in the teaching of Mathematics (Review). (2020). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 4, 1109-1117. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/2032