Roles and functions of a subject staff related to the training of political cadres through virtual environments (Review)

Authors

  • Roger Labañino Labañino Escuela Provincial del Partido Guantánamo
  • Yanyorky Sánchez Pérez Universidad de Guantánamo
  • Yoandra Betancourt Almaguer Escuela Provincial del Partido Holguín

Keywords:

subject staff; training; political cadres; virtual environments

Abstract

This research aims at explaining the role and functions of a subject staff in training political leaders through virtual environments, a worthy methodology at the Party Schools, which enhances the use and development of the new information and communication technologies. The genesis of this study lies on the shortcoming corroborated by the authors while dealing with this topic. Different research methods such as the study of documents group interviews, analysis and synthesis as well as induction and deduction were applied. Some relevant results are stated due to a pre-experiment that the use of virtual environments in training leaders revealed a positive transformation on them. Besides, it contributed to a better preparation, development and improvement of the members of the subject staff for teaching distant education using virtual environments.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Armstrong, M. (1991). Gerencia de rrhh: integrando el personal y la empresa. Bogotá, Colombia: Fundo
Betancourt, Y. (2015). Superación político-ideológica de los cuadros del Partido Comunista de Cuba. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Holguín, Cuba.
Cabero, J. (2010). Estrategias para la formación del profesorado en TIC. Universidad de Sevilla, España. Consultado 12 de marzo de 2014.
Chiavenato, I. (1999). Administración de recursos humanos. Quinta Edición. Colombia: McGraw-Hill.
García, O. (2010). Concepción pedagógica de un entorno virtual de enseñanza aprendizaje desarrollador para la formación de profesores. Tesis doctoral. Universidad Frank País. Santiago de Cuba.
Molina, B. (2012) Un modelo pedagógico para la superación político-ideológica. Tesis doctoral. Escuela Nacional del Partido “Ñico López”. La Habana, Cuba.
Ruiz, M. (2012). Proyecto para la implementación de comunidades virtuales de aprendizaje en el contexto de la municipalización de la educación universitaria en la República Bolivariana de Venezuela. Tesis doctoral. IPLAC. Cuba.
Sanabria, M. C. (2014). Concepción pedagógica para la preparación del tutor en la docencia universitaria en los entornos virtuales de enseñanza aprendizaje en las universidades de ciencias pedagógicas. Tesis Doctoral. Universidad Enrique José Varona, La Habana, Cuba.
Sánchez, y. (2011). Concepción teórico – metodológica del uso pedagógico de las herramientas de comunicación de los entornos virtuales en la superación profesional de docentes. Tesis doctoral. Universidad Enrique José Varona, La Habana, Cuba.
SEP, (2015). Reglamento Docente Metodológico de la Escuela Superior “Ñico López” y las Escuelas Provinciales del Partido. La Habana, Cuba.
Solaas, H. (2010). Educación capacitación y entrenamiento. Consultado el 12 de julio de 2012 desde http://www.forodeseguridad.com/expertos/solaas.
Toledo, B. y Laurencio, E. (2010) El entrenamiento: su utilidad para perfeccionar la preparación de las reservas y cuadros en el SEP. Material impreso
Verdecia E. (2012). Estrategia pedagógica para la educación a distancia en la Escuela Superior de la Industria Básica. Editorial Universitaria ISBN 978-959-16-1580-0.

Published

2019-06-01

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Roles and functions of a subject staff related to the training of political cadres through virtual environments (Review). (2019). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 15(2), 165-176. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/791