Diagnostic study on the permanent formation of the directors of the Babyhood in Holguín (Original).

Authors

Keywords:

permanent formation; directors of babyhood; diagnostic study.

Abstract

The diagnostic study aimed at characterizing the Educational status of the formation of Instituciones's Directors of babyhood the relation with the contentses linked to his professional activity of address and of the behavior of the step of the process of his permanent formation, considering two dimensions, the preparation for the performance of his professional activity of address and the step of the permanent formation of these directors. The results yield answer to the problem pertaining to the need to know the status you meet in this object. The methodology pondered the job of empiric methods like the revision of documents and opinion polls. The fact that the work with the permanent formation of the directors of babyhood presents insufficiencies that affect its level of preparation for the performance of the contents of its professional activity of address to guarantee its efficient step evidenced itself.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Vivian Legrá Rojas, Dirección Municipal de Educación Antilla. Holguín. Cuba.

    Licenciada en Educación en la especialidad de Preescolar. Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Instructor.

  • Jorge González Ramírez, Universidad de Holguín. Cuba.

    Licenciado en Educación en la especialidad Psicología-Pedagogía. Doctor en Ciencias de la Educación. Profesor Auxiliar del Centro de Estudios de Gestión Organizacional, adscrito a la Facultad de Ciencias Empresariales y Administración.

References

Casassus, J. (2000). Problemas de la gestión educativa en América Latina (la tensión entre los paradigmas de tipo A y el tipo B). Recuperado de http://www.educarchile.cl/.

Doimeadios, R. (2010). La evaluación de la dirección estratégica de las instituciones escolares. [Tesis en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias de la Educación, Universidad de Holguín]

Delors, J. (1996). Informe Delors. La educación encierra un tesoro. UNESCO. París, Francia.

González, L. (2006). Gestión de Procesos. Material Docente. Centro de estudios de gestión. Centro de Estudios de la Economía Cubana. La Habana.

Instituto Central de Ciencias Pedagógicas. (2017). El Tercer Perfeccionamiento del Sistema Nacional de Educación. Cambios más significativos. La Habana, [Material digitalizado]

López, J. (2017). Un nuevo concepto de la Educación Infantil. La Habana: Pueblo y Educación.

Maldonado, J. (2011). Gestión de Procesos. [Archivo PDF]. https://www.google.com/search?client=opera HYPERLINK "https://www.google.com/search?client=opera&q=Maldonado%2C+J.+(2011).Gestión+de+Procesos.pdf"& HYPERLINK "https://www.google.com/search?client=opera&q=Maldonado%2C+J.+(2011).Gestión+de+Procesos.pdf"q=Maldonado%2C+J.+(2011).Gestión+de+Procesos.pdf.

Santiesteban, R. (2011). La dirección de la formación permanente de los directores escolares zonales del sector rural. [Tesis en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias de la Educación, Universidad de Holguín]

Valle, A. (2001). La Dirección en Educación: Apuntes. [Documento en soporte digital]

Valiente, P. (2014). La actividad profesional de dirección del director escolar. Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero, Holguín. [Material inédito en soporte digital]

Published

2022-12-23

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Diagnostic study on the permanent formation of the directors of the Babyhood in Holguín (Original). (2022). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 19(1), 1-15. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/3685