Educational management: teacher training in Higher Education in Covid-19 times (Review).
Keywords:
training, teaching, education, management, pandemicAbstract
The article reflects on the importance of educational management in times of pandemic as a strategy in training processes within university communities, and especially university teacher training, considering educational management as the optimization of institutional processes. With this, it is defined that it is educational management and ends with teacher training; These references will allow us to understand the importance and close relationship of these two topics of interest.
Downloads
References
Altablero. (2007). La gestión educativa es la vía al mejoramiento de la educación. Altablero. https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-137440.html
CEGEP. (2020). Centro de especialización en gestión pública. https://cegepperu.edu.pe/2020/12/29/gestion-educativa-sus-areas-estrategicas/
Chávez, M., & Olivos, M. (2019). Gestión educativa y desempeño docente, en la institución educativa “Modelo” Trujillo, 2018. Trujillo. http://repositorio.uct.edu.pe/handle/123456789/584
De Luca, M. (2020). Las aulas virtuales en la formación docente como estrategia de continuidad pedagógica en tiempos de pandemia. Usos y paradojas. Análisis Carolina.
Dussel, I. (2020). La formación docente y los desafíos de la pandemia. EFI, DGES.
Féliz, L. (2022). La formación del profesorado de Formación Profesional: Competencias y habilidades para el desarrollo de la docencia online. Valencia: Tirant Humanidades.
Gutiérrez, L. (2020). Gestión educativa y su relación con el desempeño docente. Ciencia y Educación-Revista Científica, 18-28. http://cienciayeducacion.com/index.php/journal/article/view/8
Maleo, M. (2021). Lecciones de una pandemia: lo que aprendimos en educación para la era postcovid. https://blogs.iadb.org/educacion/es/lecciones-de-una-pandemia-lo-que-aprendimos-en-educacion-para-la-era-postcovid/#:~:text=2.,de%20masas%20de%20manera%20sincr%C3%B3nica.
Mazza, D. (2020). Lo que la pandemia nos deja: una oportunidad para pensarnos como docentes. Centro de Innovación en Tecnología y Pedagogía. Obtenido de http://citep. rec. uba. ar/covid-19-ens-sin-pres.
Muñoz, D. (2020). Educación virtual en pandemia: una perpectiva desde la Venezuela actual. Revista Educare, 387-404.
Organizaciòn Mundial de Salud (5 de Enero del 2020). Pandemia. Enfermedad por coronavirus.En www.who.int/es
Rico Molano, A. (2016). La gestión educativa: Hacia la optimización de la formación docente en la educación superior en Colombia. Sophia, 55-70. Obtenido de https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=413744648005