Motivational stimulation. A didactic perspective from the psycho-pedagogical component in the university physical training (Essay)

Authors

Keywords:

motivational stimulation, psycho-pedagogical component, didactic perspective.

Abstract

One of the problematical that focus the attention of the scientist community and the university physical training is the preparation of the teacher to deal with psycho-pedagogical component through lessons. For this reason, this work is aimed at stimulating motivational from a didactic view. In this research the author studied not only national bibliography but also international ones. The main objective of this work is to analyze theoretical support of this problem in the physical training as a discipline in universities in the “E” plan for the students of psychology – pedagogy career to conceive the process in physical training lesson in high level. The permanent professional investigation allow teacher to diagnose the students and use new methods and techniques for teaching through the relation between cognitive and affective content. Keys words: Motivational stimulation, psycho-pedagogical component, didactic perspective. Introducción

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bisquerra, R. (2000). Educación emocional y bienestar. Barcelona, España: Ciss- Praxis.

Bozhovich, L. I. (1976). La personalidad y su formación en la edad infantil investigaciones psicológicas. La Habana: Pueblo y Educación.

Cano, A. (2003). Desarrollos actuales en el estudio del control emocional. Ansiedad y Estrés 9, 203-229. Ciudad de La Habana, Cuba: Deportes.

Castellanos, D. (2003). Una alternativa para la estimulación en jóvenes universitarios. En: II Taller Internacional sobre Educación Superior y sus perspectivas.

Codina, A. (2012). Inteligencia Emocional para Directivos y las relaciones interpersonales. Ciudad de La Habana, Cuba: Ciencias Sociales.

Coopersmith, S. (2000). Estudio sobre la estimación propia. Madrid, España: Scientific America Blume.

Escudero, D. (2010). Metodología para la atención psicopedagógica a la motivación de logro en la educación física con alumnos de Secundaria Básica. Tesis presentada en opción al grado científico de doctor en Ciencias de la Cultura Física). UCCFD Manuel Fajardo. La Habana, Cuba.

González Rey, F. (1989). La personalidad su educación y desarrollo. La Habana: Pueblo y Educación

López, A. (2003). El proceso de enseñanza aprendizaje en Educación Física. Hacia un enfoque integral físico educativo. Ciudad de la Habana, Cuba: Deporte.

Vigotsky, S. L. (1982). Pensamiento y lenguaje. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

Published

2022-02-12

Issue

Section

The Pointer

How to Cite

Motivational stimulation. A didactic perspective from the psycho-pedagogical component in the university physical training (Essay). (2022). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 18(2), 557-575. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/3011