Empowerment for Management in the educational unit (Original)
Keywords:
directive management, empowerment, quality, excellenceAbstract
This work is aimed at reflecting on the transformations of the directive management for the securing of the educational quality, in the educational institution San Pio X, from the perspective of the empowerment to all the managers of the institution to Achieving quality and excellence in achieving the objectives proposed with the implementation of a model of excellence, based on a correlational methodological design, causal because it gives a look at the management at a certain time in the life of The institution. The importance of managing management to achieve the expected academic and social outcomes is also valued.
Downloads
References
Arnoletto, J. (2014). Fundamentos de la Administración de organizaciones. Córdova: EUMED. Obtenido de http://www.eumed.net/libros-gratis/2014/1395/#indice
Azzerboni, D., & Harf, R. (2008). Conduciendo la Escuela: Manual de Gestion Directiva y Evaluacion Institucional. Buenos Aires: Novedades Educativas
Blanchard, K., Carlos, J. &Randolph, A. (1997). Empowerment: 3 Claves para lograr que el proceso de facultar a los empleados funcione en su empresa. Bogotá: Norma S.A.
Cevallos, M. (2012). Teorías y prácticas de la gestion directiva en las instituciones educativas . Obtenido de https://drive.google.com/file/d/0By7ehuAaQ LwQSVNXTjVaVzhzN0U/view
Freire, P. (2008). Contribuciones para la pedagogía. En P. Freire. Buenos Aires : CLACSO. Obtenido de http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/collect/clacso/index/assoc/ D1599.dir/gomez.pdf.
Fundación Origen (2010) Manual de gestión directiva en un modelo holístico
González, M.T. y Nieto, J.M. y Portela, A. (2004). Organización y gestión de centros escolares: Dimensiones y procesos. Madrid: Pearson Educación.
Ministerio de Educación República de Colombia . (2008). Guía para el mejoramiento Institucional de la autoevaluación al mejoramiento. Obtenido de http://www.mineducacion.gov.co/1621/articles-177745_archivo_pdf.pdf
Miranda , S., & Tabares , J. (2015). Un enfoque Humanista de la Gestión Directiva en las Organizaciones Escolares. Bogotá: Ave Viajera S.A.S.
Pérez, E., & Oteo, L. (2012). Funciones directivas y Recursos Humanos. Madrid: Diaz de Santos . Obtenido de https://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=drfgoY1Ej-QC&oi=fnd&pg=PA33&dq=autores+de+gestion+directiva+&ots=hsFucD-j-
Soler, P., Planas, A., Ciraso-Calí, A., & Ribot-Ho. (2014). Empoderamiento en la comunidad. el diseño de un sistema abierto de indicadores a partir de procesos de evaluación participativa. Proquest. Obtenido de http://search.proquest.com/education/docview/1556016292/A8631F3E9F964823PQ/1?accountid=3865
Münch (2010), La evaluación y gestión de la calidad educativa. Gestión directiva y responsabilidad social en las instituciones educativashttp://www.monografias.com/ trabajos104/gestion-directiva-y-responsabilidad-social- instituciones-educativas/gestion-directiva-y-responsabilidad-social-instituciones-educativas.shtml#ixzz4yQfWUaLW