The registration of economic facts in the subject Accounting (Original)

Authors

  • Elena López-Espinosa Universidad de Granma

Keywords:

registration, economic facts, accounting, abilities

Abstract

The work that is presented is been of a doctorate thesis and an investigation project. The student of the specialty Accounting needs to develop professional abilities to solve the problems of the countable practice. The diagnosis, throws difficulties that bear to outline as problem, the inadequacies that are presented in the professional formation of the students, specialty Accounting that you/they limit the solution of professional problems. The objective that pursues this investigation is the elaboration of a didactic strategy sustained in a didactic model for the development of the professional ability to Register economic facts. The didactic pattern is contentions of the problematización, construction and generalization of the development of the professional ability to Register economic facts. The strategy is composed by stages, planning, implementation and control, each one integrated by actions. Investigation methods were used, theoretical, empiric and statistical-mathematical. The application in the pedagogic practice reveals its effectiveness.  

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Elena López-Espinosa, Universidad de Granma

    Profesora Titular

References

Abreu Regueiro, R. y Soler, J. (Comp). (2014). Didáctica de la Educación Técnica y Profesional. La Habana: Pueblo y Educación.

Álvarez Valiente, I. (1999) El proceso y sus movimientos: Modelo de la dinámica del proceso docente educativo en la Educación Superior. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Santiago de Cuba. Centro de Estudio de la Educación Superior “Manuel F. Gran”.

Castellanos, S. B. (1999). Educación, aprendizaje y desarrollo. La Habana: Pueblo y Educación.

Cortijo, J. R. (1996) Metodología de la enseñanza de las Ramas Técnicas. La Habana: ISPETP.

Cruz, R. A. El contador frente al deber moral y las Decisiones Administrativas, http//www.Monografías.com. Consultado. 2016, diciembre 25.

Davidov, V. V. (1998). Tipos de generalización en la enseñanza. La Habana: Pueblo y Educación.

Demestre, C. C. (2001). Técnicas para analizar Estados Financieros. La Habana: Public.

Del Toro, R. J. (2004). Herramientas del Contador. La Habana: Centro de Estudios Contables.

León García, M. (1997). El aprendizaje en la integración escuela politécnica entidad productiva comunidad. Ponencia presentada en el II Taller "Preparar al hombre para la vida". La Habana: ISPETP.

Majmutov, I. M. (1983). La Enseñanza Problémica. La Habana: Pueblo y Educación.

Márquez, Rodríguez, A. (1999). Habilidades: Reflexiones y Proposiciones para su evaluación. Santiago de Cuba: ISP “Frank País García”.

Ortiz Ocaña, A. (2000). La asimilación productiva de los conocimientos de los estudiantes mediante la utilización de métodos problémicos en el proceso de enseñanza aprendizaje de la Contabilidad en las escuelas Politécnicas de Economía. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Holguín: Instituto Superior Pedagógico “José de la Luz y Cabas”.

Published

2017-12-18

Issue

Section

Artículos

How to Cite

The registration of economic facts in the subject Accounting (Original). (2017). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 13(4), 141-154. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/272