The improvement of self-learning, with the use of the MOODLE interactive platform (Original)
Keywords:
self-learning; teaching; appropriation of contentAbstract
With the impetuous scientific and technical development, the search for information on the different branches of knowledge is a requirement in the worldand it becomes a challenge for the training of professionals from universities, those who have ICTs at their disposal, to perfect self-learning.However, shortcomings in the appropriation of content that limit the confrontation to the solution of professional problems are revealed independently.This leads to propose a methodological alternative to perfect self-learning, with the use of the interactive Moodle platform. To do this, it provides a methodological tool, which guides the confrontation to the solution of professional problems independently, with the use of the Interactive Moodle platform. The population was constituted by 41 students of the Bachelor of Education degree in the specialty of Economics and as 25 students. Contributed to perfect self-learning.
Downloads
References
Aprendizaje Semipresencial. Htpps //es.wikipedia.org/wiki/aprendizaje semipresencial ♯cite-note-11
Davini, M.C. (2008) Métodos de enseñanza didáctica general para maestros y profesores (p 17-50). Buenos Aires: Santillana.
Demestre, A; Castells, C; González, A. (2004). Técnicas para analizar estados financieros. La Habana: Pueblo y Educación.
Eggen, P. y Kauchak, D. (2000). Estrategias docentes, Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
Eurydice, et al, (2001). Indicadores básicos de la incorporación de las TIC a los sistemas educativos europeos. España: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Recuperado de http://books.google.es/books?id=tsRiwyhnq7wC&printsec=frontcover&hl=es&source=gbsgesummaryr&cad=0#v=onepage&q&f=false.
Fuentes, H. (2009). Pedagogía y Didáctica de la Educación Superior. CEES. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba.
García, E. (2010). Materiales Educativos Digitales. Blog Universia. Recuperado de http://formacion.universiablogs.net/2010/02/03/materiales-educativos-digitales/
Mena, B. & Marcos, M. (1994). Nuevas Tecnologías para la Enseñanza. Madrid: Ediciones de la Torre. http://portales.mineduc.cl/usuarios/edu.especial/doc/201405071255480.ManualOrientacionesPIE.pdf
Portales MINEDUC. (2014). Servicio de apoyos, Principios y orientaciones. julio 29, 2016, de Ministerio de Educación Sitio web: http://portales.mineduc.cl/usuarios/edu.especial/doc/201305151321290.Servicio_de_Apoyo_PrincipiosyOrientaciones.pdf
Prensky, M. (2010). Nativos e inmigrantes digitales.
Rabajoli, G.,y Ibarra, M. (2008). Características de un recurso educativo para cumplir su objetivo. Recuperado de: http://es.scribd.com/doc/3802012/recursos-digitales.
Sánchez, J. (1999). Evaluación de Recursos Educativos Digitales. Julio 15, 2016, de Departamento de Ciencias de la Computación, Universidad de Chile Sitioweb:http://www.emmanuelnoleto.com.br/emmanuelnoleto/wp-content/plugins/downloadsmanager/upload/Analisar%20Evol%C3%A%C%A3o%20Rec%20Educ%20Digit20aula_2_Sanchez.pdf
Trigueros, F., Sánchez, R. & Vera, M. (2012). El profesorado de educación primaria ante las TIC: realidad y retos. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, pp. 101-112.
Unesco (2011). Recursos educativos abiertos. Julio 23, 2016. Recuperado de http://www.unesco.org/new/es/communication-and-information/access-to-knowledge/open-educational-resources/
Zapata, M. (2012). Recursos educativos digitales: conceptos básicos. Julio 23, 2016 de Programa Integración de Tecnologías, Universidad de Antioquia Sitio web:http://aprendeenlinea.udea.edu.co/boa/contenidos.php/d211b52ee1441a30b59ae008e2d31386/845/estilo/aHR0cDovL2FwcmVuZGVlbmxpbmVhLnVkZWEuZWR1mNvL2VzdGlsb3MvYXp1bF9jb3Jwb3JhdGl2